fredag den 19. juni 2009

Dåbkjolen


Så blev dåbskjolen påført Carls dåbsdato.
Det er min mor der har syet dåbskjolen i 1974, og som har kniplet alle blonderne og håndsyet dem på den.
Hun var en ørn til alt slags håndarbejde.
Vores 3 drenge blev alle døbt i "kjolen", så det er lidt sjovt, at den nu går i arv til næste generation.
Det var godt nok svært at brodere de små bitte kædesting... og det blev måske heller ikke helt så kønt, som jeg kunne ønske.
Men jeg syntes, at det var vigtigt, det ikke fyldte så meget. Forhåbentlig vil den jo skulle bruges til mange flere efterkommere ;-) og så skal der være plads til mange navne...

Vi glæder os til noget varmere vejr i næste uge, for nu er poolen fyldt (med vandværksvand ;-)... - og nej, vi er ikke vinterbadere...) og skal stå og tage i mod lidt solvarme.
Det er jo nok ikke samme temp. som vandet var i Thailand ;-/

Tak for besøget og nyd week-end'en.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anne Bente sagde ...

sååååå flot dåbskjole, vi har også en som min mor dyede i 1973,og der er også voresd og børnebørnene dødt i, det er godt nok hyggeligt.

Charlie sagde ...

Ja det er en fiin kjole og dine sting er også fine jeg så dem jo IRL. Øv er det "bare" vandværksvand - her forestillede jeg mig ellers J. gå i fast rutefart med 2 spande frem og tilbage fra Øresund.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...