tirsdag den 25. oktober 2011

BLANDT BAYEUXTAPETETS BØRN - DEL 1

Jeg var blevet anbefalet at drage til Munkeruphus Museum ved Dronningmølle for at se en udstilling som hedder "BLANDT BAYEUXTAPETETS BØRN"... (du kan læse om udstillingen på museets hjemmeside)...
Jeg spurgte J., om han gad tage med (vi har set B-tapetet sammen med de to yngste drenge for godt 15 år siden!!) - men vidste ikke om det var SÅ spændende at se denne udstilling for "et stk. mandfolk".
Nu var vejret godt... og en tur langs nordkysten af Djævleøen skal man jo ikke kimse ad... så svaret var JA, det gad han godt.
Vi var afsted i lørdags, men jeg har først fået redigeret billeder nu...
Og det var altså en meget fin lille udstilling af et MEGA, FANTASTISK ARBEJDE:
"Det 31 m lange Helsingørtapet fra 2003 er syet som et integrationsprojekt for kvinder fra mange lande. Motiverne koncentrerer sig om fortællinger fra Ex-Jugoslavien og Palæstina/Libanon, der står som repræsentanter for alle flygtninge og indvandreres historie. Broderiet beretter varmt og intelligent om livet i hjemlandene engang, krige, flugt og siden flygtningenes og indvandrernes ankomst til Danmark og om vore nye medborgeres syn på os. Helsingørtapetet har været vist på flere danske museer, men er aldrig sat ind i en større sammenhæng som her." (pressemeddelelse ifb. med åbning af udst.).
Jeg MÅTTE ha' billeder af værket... og jeg har samlet det i 6 afsnit over 6 dage...
SÅ... hvis du synes, det er spændende at se med... så ved du, hvad der venter de næste dage her på bloggen.
Udstillingen varer til d. 13. nov... kun åbent fre-lør-søn... OG KAN ANBEFALES...
Der var også andre imponerende værker... dem fortæller jeg om en anden gang... ;o)

Undskyld det lange indlæg... =0)... måtte bare dele det med jer...
Hav en dejlig dag...
SES

4 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Spændende. Og utroligt så klog man bliver af at læse din blog....hihi.
Jeg har aldrig hørt om det tapet før, men det ligner da et imponerende arbejde. Der sikkert har været meget givende at lave også.
Sikke mange detaljer der er.

Nu kommer jeg jo nok ikke lige forbi den udstilling - selv om vi skulle have været til Nordsjælland på søndag...Men man kan jo ikke være to steder på en gang. Så ingen Sjællandstur/60 års-fest denne gang. Så jeg må "nøjes" med dine billeder på bloggen i løbet af ugen.
God dag til jer.

Mette sagde ...

Det lyder spændende, jeg glæder mig til at følge med ;-)

Mio sagde ...

Sikke et arbejde : ) flot og ret spændene. Kommer desværre nok ikke. Men dejligt at kunne følge med her : )

Gitte sagde ...

Det lyder godt nok spændende. Sikke et arbejde, hvor er det flot. Glæder mig til at se mere. :)
Du må ha' en dejlig aften
Knus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...