tirsdag den 4. oktober 2011

OSH kort a la Cecilies model


For laaaang tid siden havde Cecilie en super TUT på bloggen om anvendelse af rester.
Jeg lå inde med noget papir, som hun og jeg blev enige om at "klassificere" som "rester". Noget Rusty Pickle julepapir, som bestemt ikke faldt i min smag...!!! Og her er så en kort demo af processen "fra engel og julesok til OSH-kort" ;o)
Stort papir strimles i 9 cm bredde - disse skæres i 3 cm brede strimler, der skæres skrå. Dobbeltklæbende tape i baner på et stykke hvidt papir (lidt mindre end kortet, det skal sidde på)... og så sættes de små strimler fast ... og vupti... dit eget "mønsterpapir"... ;o)
Jeg blev bare SÅ glad, da Cecilie foreslog at lave strimler af papiret... hvorfor fik jeg ikke selv den idé for længe siden??
Nellies søde juletræer og kugler pynter jo også lidt, ikk?
Så det blev lige til 2 håndfulde kort til ørkenen... =0)
Ha' en god ny uge efter en fantastisk forrygende week-end... i hvert fald vejrmæssigt.
SES

8 kommentarer:

Mio sagde ...

Hvor skønt at få brugt noget papir, man måske ikke liiige er så vild med, smart at skære det i strimler : )
Dejlige julekort, du har fået lavet.
Jeg er også bare så spændt på tælleren kommer op på hos OSH.

Annette / aka sagde ...

Hihi....Jeg troede lige, jeg var kommet på min egen blog. Pga juletræ og kugler....! Det er bare sådan nogle gode ting, de bliver også brugt flittigt her. (og når jeg har fat i de mange dejlige ting fra dig, så sender jeg en lille tanke...)

Cecilies model er bare så fin, og det er utroligt så lidt papir der egentlig skal til et kort. Og især fint, når man har noget kedeligt papir - det bliver jo helt spændende med den teknik.

Her skinner solen igen - og den prøver at trænge gennem mine vinduer....så jeg må vist ud og pudse.
God tirsdag til jer derovre.

Charlie sagde ...

Næh hvor fint - den teknik kan jeg huske du engang lærte mig og jeg fik lavet et HELT kort - men det var mere fordi jeg ikke helt har din tålmodighed. Lækre kugler - jeg købte det sæt med stjernen og en kugle - så nu har vi dem alle fire. =0)

Mette sagde ...

Jeg har endnu ikke fået lov til at prøve det sidste fif, men mon ikke der bliver tid i weekenden ? Søde kort du har fået lavet ;-)

Sivsko sagde ...

Ja det er helt utroligt hvad rester kan bruges til :-)
P.S. har svaret vedr. punch på min blog

Mette W. Sørensen sagde ...

Det er altid skønt at få brugt sine rester, dem kan man få utrolig mange af:-)
Søde julekort du har lavet.

Karina Beck sagde ...

Rigtig god måde, at opbygge et kort!
Flot lavet!

Cecilie sagde ...

Hvor er det super, at du har fået omsat de papirer, som vi var enige om var nærmest umulige at bruge, brugt. Dejligt at se det fine resultat.

Beklager at jeg er kommet laaangt bagud med at kommentere her hos dig. Nu er jeg her igen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...