fredag den 7. oktober 2011

Høst




Igår indledte J. vinhøsten... han brokker sig lidt over resultatet... men man kan vel ikke forundres over, at netop druehøsten ikke er totalt i top med den sommer??!!... eller hva'??
Nå, men her er lidt fra første plukning, som han skal "lege" videre med i dag... =0)
Endvidere et foto af mit citrontræ. Jeg fik det, sidste gang jeg rundede et skarpt hjørne... ;o)... af Carl (3. ældste barnebarn), og i år har det lille træ bare VIRKELIG leveret varen... vi har høstet 3 citroner, og som I kan se, er der masser på vej...
Vi har måttet understøtte grenene, så de ikke knækker p.gr.a. tyngden fra frugterne... Citronerne er SÅ lækre... mildere i smagen end dem man køber og super saftige... =0)
Ellers har jeg knoklet for at få de sidste julekort gjort klar til OSH. På søndag er vi (Charlie, Fifty, Gitte Y og jeg) klar til at pakke i kasser
så de kan komme med flyet til ørkenen og vores udsendte rundt om i verden.... spændende, hvad det HELT nøjagtige antal bliver... men...
VI HAR I HVERT FALD SLÅET SIDSTE ÅRS REKORD... WOW... hvor sejt... tilsammen kan vi bare...
Hvis du ikke er med på, hvad jeg taler om... så klik dig ind på Operation skriv hjem... (link fra sidebaren)...
Efteråret er over os for alvor nu... kulden er kommet snigende (ØV)... men heldigvis har vi fået sol igen i dag...
Nyd week-end'en, der venter lige om hjørnet...
SES
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Cecilie sagde ...

Jeg er meget imponeret over Js have og høst - også selvom den måske kunne have været større, hvis vejret havde samarbejdet...

Det er super fedt med alle julekortene til OSH, og at vi har slået sidste års antal.

Charlie sagde ...

OK - kan godt se vi ikke behøver sætte flere dage af til høstfest - men lidt har vel også ret.
Sikke nogle FIIINE citroner - det er så et citronår og ikke et drueår - så er det jo godt I har begge produkter i haven, ikke??

GLÆDER mig meget til at få dig og GItte i hus på søndag - så kan vi nynne "Vi fløjter og ta'r fat og lege de 7 små dværge mens vi knokler" - vi har kort ALLEVEGNE lige pt men håber at grave en gangsti rundt inden i kommer =0)
Knus

Annette / aka sagde ...

Det er da vildt flot med alle de druer. Det er vist bare med at komme i gang med at jokke rundt i dem...(er det ikke sådan man gør ? hæhæ )
Og dine citroner er da utrolige. De smager garanteret bedre, fordi de er hjemmeavlede.

Jeg kan trøste jer med at min brombærhøst også er sløj i år. Knap 1 kg. Jeg plejer at have 5-6 kg ! Møgsommer.

God arbejdslyst på søndag. Det bliver spændende at høre resultatet.

Anonym sagde ...

Tillykke med den flotte høst! Det er mere end vi kan prale af. De fleste af vores druer var blevet til rosiner, da vi kom herned i september og citrontræet som vi plantede i foråret har ENDELIG fået to mikropiske frugter. Nu håber jeg ikke vinden tager dem for her er der solskin, men.... det blæser 90km/timen.
Årets bedste høst hos os var i Tisvilde : 2½ kg kantareller (tak til regnen) og 3kg brombær!!!!
Hav en god weekend med alle jeres aktiviteter. Her er vi ved at rydde stuen, så håndværkerne kan gå i gang når vi kommer tilbage fra DK. Hils vinbonden mange gange!!! Knus AM

Sivsko sagde ...

Super flotte citroner og jeg kan kun sige at vores druehøst har også været sløj :-(

Spændende hvad tallet ender på i HQ - jeg har lige sendt de sidste - håber de når frem :-)

Krammer og hils omkring dig
Heidi

Karina Beck sagde ...

Jeg er spændt på hvor mange flaske vin det giver?
Og lækkert med egen avl af citroner.
Rigtig god weekend til jer.

Heidi / Heroly sagde ...

Det er nogle flotte store druer I har høstet. Jeg har en vinstok i vores udestue. Den har givet rigtig mange klaser grønne druer iår, men de er meget små og fyldt med sten. De fleste hænger på stokken og bliver til rosiner, for vi kan ikke nå at spise dem alle - og der er ikke så mange at vi kan lave vin. Nå men flot ser det ud, med alle de klaser lige ude foran stuevinduet.
Held og lykke med vinen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...