torsdag den 13. oktober 2011

Ny erhvervelser

For små 2 uger siden havde vi besøg af J.s ven (fra de mødtes i 3. klasse). Han er selvfølgelig vant til at komme forbi med jævne mellemrum til lidt mad og hygge, og har altid en vært-/værtindeting med til os... denne gang medbragte han denne orkidé... og noget tilsvarende har ingen af os set før =0)
En BLÅ orkidé...
Nu tror vi nok, vi har luret fidusen... for selv rødderne er blå!! Så mon dog ikke det er det "gamle trick" med at vande en hvid blomst med farvet vand og opnå en overraskende virkning ;o)
Det forsøg har jeg lavet med skoleelever mange gange i natur/teknik - og bl.a.opnået røde vintergækker. =0)
Men dette billede af orkidéen er taget i går, og man kan jo godt se at blomsterne bliver lysere...
Alligevel synes vi altså at den var sjov.

Her er mit nyeste indkøb... en ny printer... den gamle (som ikke var særlig gammel) afgiv ved døden... så der var kun ét at gøre... anskaffe en ny... som scrapper, er det en uundværlig ting... til billeder og tekster o.m.a.
Det værste er at læse brugsanvisning!!!... og at installere alle ledninger m.m. men det er lykkedes (med J's hjælp) at få den til at køre perfekt!! ;o) Og så er det jo en nydelse...

Jeg håber, at I alle derude har en dejlig dag.
SES

10 kommentarer:

Ditte sagde ...

Gisp, den orkide er da sjov, men også lidt uhyggelig, kan bedst lidt at naturen får lov at gå sin gang.
Ja, en printer er (også) et uundværligt scrappeværktøj, vi er da noget dyre i brug os scrappere, hva?
Håber den holder i mange år. God torsdag ;)

Annette / aka sagde ...

Hihi - den er godt nok flot den orkide. Jeg tror også, der er fusket med den...men det er jo lige meget, når den nu er så sjov.
Har du prøvet at sætte påskeliljer i grøn frugtfarve-vand ? Så bliver de grønstribede ! Spøjst - men anderledes.
Tillykke med din nye printer. Ja, hvad skal man gøre uden ? Vi har også snart problemet her - og det er ikke til at finde ud af, hvad man skal købe...
God dag - vistnok i solskin.

Karina Beck sagde ...

Flot blomst.
Det lyder dejligt med en ny printer. Jeg har ikke gjort det ud i selv printede billeder. Jeg vil rigtig gerne, men kan ikke rigtig finde ud af hvilken en jeg skal vælge. Skal den være lille og bærbar eller stationær? ; )

Charlie sagde ...

FIN blomst - selvom det nok er fup og svindel. TIL LYKKE med den fine nye printer og 1000 tak for donationen til OSH af printerpatroner fra den der gik bort - hvor heldigt var det lige at jeg havde den samme slags. CANON er altid et godt valg når man gerne vil skrive fotos ud. =0)

Dorit sagde ...

Tillykke med det nye aggregat, den ser fin ud... jeg laver nu heller ikke billeder selv, det er sikkert det nemmeste, men jeg tror ikke det kan betale sig prismæssigt... men pyt, bare du hygger dig med dit nye indkøb.
Selvom den blomst har noget nær min yndlingsfarve, så synes jeg nu alligevel den er pænest i sin oprindelige hvide farve... men rigtig sjov idè, hi-hi !

Dorit sagde ...

..er ellers snart ved at have vores C-tur på plads, du hører om det andetsteds når det er 100 % sikkert :-))

Mio sagde ...

Flot blomst : ) pyt med at det er lidt snyd, den er jo skæg, det vare nok ikke længe før den igen er hvid, mm du putter noget farve i vandet tihi.
Tillykke med din nye printer, den ligner på en prik, den vi også lige har købt, og bestemt ikke fortrudt. Nu har vi kun haft den i 14 dage ca, men den er hurtigere end den gamle Canon. Canon er et super godt produkt : )
Det er nemt og man får lige de billeder man har lyst til : )
Når du har fået den testet, så lad mig høre hvad du synes ; ) rigtig god fredag.

Mette W. Sørensen sagde ...

Elsker orkideer, men jeg holder mig til de "virkelige" farver:)
Og hvor sjovt, har tidligere i denne uge hørt om en der havde en blå orkide, som smittede af på fingerne når man rørte ved bladene.. nu ved jeg hvorfor:)
Tillykke med printeren, den er et must.

Rigtig god weekend

Jette W sagde ...

Hvor var det sjovt med den blå orkide, jeg selv elsker orkideer, har en del af dem. Men blå...
Tillykke med den nye printer, håber den levede op til den gamle eller bare er bedre.
Rigtig god weekend.

Sivsko sagde ...

Super Flot blomst - fantastisk farve og den printer ser bare wauw ud :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...