fredag den 17. august 2012

Fornemt besøg ;o)



Jer, som følger min blog, ved jo, at vi er "bidt af" krydstogtskibe... så selvom dette er en tilbagevendende begivenhed et par gange om året, så måtte hun i kassen.
Jeg taler om det 3.største krydstogtskib i verden, som besøger Helsingør, fordi det ikke kan gå ind gennem Øresund =0)... hun kiggede forbi i onsdags...
Som man kan ane på billederne er skibet ved at blive "tømt" for passagerer, der har lyst til at opleve DK. Skibet ligger på byens red, og derfor må de sejles ind til kajen (der hvor Dannebrog lægger til før sommertogtet).  På billedet kan I se en af de (relativt =0)) store Sverige færger samt en (pæn stor) fragtbåd... og JA... hun ER stor... =0)
I går havde jeg TØZEfrokost for nogle af de kolleger, som jeg har arbejdet sammen med HELT tilbage fra min start som lærer (1975)... så det er gamle venskaber =0). Det var bare SÅ hyggeligt og vejret var jo med os...jubiiiii...

Vores week-end er (indtil videre) HELT fredelig... 
Nyd week-end'en og vejret.... hvor ER det dejligt at det endelig blev sommer....

SES

4 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Det er imponerende at sådan nogle kæmpe skibe kan flyde!
Du må have en rigtig god weekend.

Charlotte sagde ...

Da jeg læste, at fru Queen Mary 2 kom til Helsingør, tænkte jeg straks på dig ... at du nok skulle ned og lure på det store skib. :) :) Flot billede du fik i kassen - sjovt at Sverige-færgen også er med på billedet - så kan vi alle rigtigt se HVOR stort det egentligt er. :)
Go' sommerlig weekend.

Annette / aka sagde ...

Jeg vidste det bare ! Selvfølgelig skulle I også ned at kigge. Jeg havde nemlig hørt fra familie på Nordsjælland, at de skulle til Helsingør og se det - og straks tænkte jeg på jer.
Og den ser godt nok også stor ud. Egentlig underligt at den kan flyde...

Rigtig god weekend til jer.
Gæt hvem der lige har hjemført en masse haveplanter og en masse balle spagnum ? Lige nu hvor det bliver så varmt.....
Dårlig planlægning ......

May Britt sagde ...

Ja de er rigtig store de krydstogtskibe.. vi har en del som lægger til her i Kalundborg og så står byen på den anden ende.. hi hi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...