onsdag den 28. november 2012

LO Vietnam # 21



I My Tho skifter vi bussen ud med en båd og sejler en tur på Mekongfloden gennem de mange kanaler til øen My Tho, hvor vi skal se deres fremstilling af kokosslik (Keo Dua). Først ser vi kokosmælk, kokos og karamel blive varmet til den tykner, derefter rulles massen ud i lange pølser, som lægges i riller, trykkes flade, skæres og HÅND-pakkes !!.


Herfra sejles vi i små både til en anden ø, hvor vi skal holde formiddags-frugt-pause. Vi bliver hentet ved bådebroen af flere hestevogne og kørt hen til et lille hyggeligt sted, hvor vi skal spise.

Her lytter vi til lokal musik og får lækker te og smagsprøver på mange slags frugt (dragonfrugt, ananas, jackfruit, kærlighedsfrugt, papaya…). UHHMMM...
Vi ser bl.a. jackfruit’en blive renset og skrællet…. Den er lidt speciel. Er frygtelig "fedtet" og det er svært at vaske af!!


Da vi er klar til at gå videre til bådene, der skal føre os til vores frokostspisested starter en STYRT-REGN. Heldig stopper det efter ca. 20 min.
Til frokost skal vi have Elefantøre-fisk (som vi kan se levende i et bassin ved siden af restauranten), suppe m/blæksprutte, forårsrulle m/rejer og dertil ris i bananblade. Ananas og jackfruit til dessert. MUMS...
Herfra sejler vi igen i de små både tilbage til den større båd. 
Vi spiser aftensmad sammen om aftenen.

Jeg vender tilbage med mine indkøb på SAM efterhånden som jeg anvender det.
UHA... der var ustyrlig mange fristelser, der var svære at modstå... ;o)

Min nye header er de små søde og lidt frække aber fra Gibraltar. =0)
Jeg håber, at du har får en dejlig dag.
SES

Posted by Picasa

4 kommentarer:

May Britt sagde ...

Igen nogle meget flotte billeder og LO'er... I har da fået oplevet noget og tak for at dele med os andre...

Karina Beck sagde ...

Flotte layouts. Jeg får i den grad lyst til at rejse. Har jeg sagt det før ; )
Jeg vender også tilbage med SAM indkøb, når min egen computer duer igen..
Jeg glæder mig også til at se hvad du har købt.

Dorit sagde ...

Hvor ser det bare eksotisk ud, fine billeder derudefra Østen !
Elsker nu også de aber, selvom de er frække, de lokale er sikkert irriterede på dem !
Lad os se, hvad du har fået investeret i !!

Annette / aka sagde ...

Skønne sider og fin tekst at læse mens risengrøden står og bobler....
Sjovt nok, så tænkte jeg straks Gibraltar, da jeg så din header.....fniiis. De aber = lig Gibraltar i mit hoved.
Nååå, har man købt så meget, at det ikke kan være i et blogindlæg ?? haha.
Men så må vi se det i småportioner.

Knus fra 3 til 2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...