fredag den 11. oktober 2013

Vinhøst...



ONSDAG blev dagen, hvor de første druer fra vinstokkene i køkkenhaven blev høstet. Her er resultatet... 61 kg...
Jeg hentede Sofie i børnehaven og far og mor kom til spisetid.
 
TORSDAG havde J travlt med at presse druerne i kælderen. Det er et stort arbejde - men med en god lydbog ("Djævlens ansigt") i ørerne hjælper det ;o)
 
Jeg har også lige hørt samme bog... og den er vildt god =0)
 
I dag FREDAG skal vi vist ha' slappet lidt af...
 
Hav en dejlig dag.
SES
 
 


 
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Dorit sagde ...

Nøj, hvor mange flasker mon der bliver af den portion ? - Vi har vores blå druer i drivhuset, der har også været mange i år, men vi spiser dem bare...

Anonym sagde ...

WauW Flot vinhøst!
Held og lykke med det videre abejde.
Her i Tisvide er jeg næsten gået i hi. Har fået reddet mig en influenza og jeg SKAL være frisk till mandag, hvor vi skal på højskole.
Hils vinbonden!
Knus Anne-Mary

May Britt sagde ...

Flot vindhøst...

Annette / aka sagde ...

Det var da godt nok mange kg druer.
Og Jørgen må jo yde før han kan nyde......sådan er det jo ! Når han så kan blive underholdt samtidig, er det jo slet ikke så galt, vel ?
Hils ham og hav en dejlig weekend begge to.

Bodil Bording Hansen sagde ...

Sikke mange druer, er det Rondo siden de står på friland ?
Vi havde en stok i nogle år men der var bare nok til fuglene og så lidt til os, men de var gode :o)
Knus Bodil

Charlie sagde ...

Håber ikke han føler sig alt for hårdt presset i dag. =0) SES jo lige om snart - men der skal vi nok mere SMAGE på vin end lave vin. Knus og hils

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...