lørdag den 13. december 2014

13. dec. 2014


Denne pose til julepost lavede jeg mens jeg gik på seminariet... så den er minimum 45 år gammel, og som det ses, har de to ældre personer på posen fået lidt sjovt hår. De ligner næsten os...fnis...
Det er hessian med kantbånd til posen og filt-/stofapplikationer til figurerne og tekst.
De små klokkestrenge der sidder fast på posen bruges hvert år når vi mødes. Min mor syede dem oprindeligt, men de er gået til i årenes løb... så jeg har fornyet idéen og har tænkt de små også skal have én hver i år...
Det er en hyggelig tradition.
Jeg skal tage et billede af de små klokkestrenge én af dagene så I kan se dem rigtigt.
Det første julekort til posen er ankommet =0)

God 13. dec./ Luciadag...
SES,
Margit

7 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Sjovt med sådan en næsten antik pose. Og det er da selvportrætter der er på. Ingen tvivl om det.
De små fine klokkestrenge må vi lige høre lidt mere om.
Knus fra 3 (1 syg, 1 på vej op men dog på ny penicillin Igen fra i går, og så mig der klarer alt) til 2. Suk, suk.....

Bodil Bording Hansen sagde ...

Fin pose til juleposten, det er dejligt med en historie bag, så bliver man så dejlig nostalgisk :0)
God dag

Mio sagde ...

Hvor er den bare sød : ) dejligt med alle de traditioner de er så hyggelige at høre om.
Ihh hvor spændene at du har julekagen i ovnen, spændt på hvad i synes : )
Rigtig god 13 dec

Gitte sagde ...

Hvor er den julepost bare fin. Har også en gammel julepost som min farmor har broderet til mig engang.

Åh det lille englekor har jeg også, de er så søde. Fik en ekstra for nogle år siden. Så nu er der en ekstra engel på violin. :)
rigtig dejlig weekend
Knus Gitte

lam sagde ...

hvor er den fin og ja jeg sad lige og tænkte de små nisser passer da rigtig godt med herren og fruen i huset

Karina Beck sagde ...

Hvor er den sød. Og de små klokkestrenge er da også en rigtig god ide!!

Charlie sagde ...

Først 1000 tak for en megahyggelig eftermiddag og aften i onsdags. =0) De små nuttede klokkestrenge husker jeg godt - jeg fik også 1 eller 2 dengang. De er så små det næsten er løgn, så din mor har bestemt haft et godt syn da hun lavede dem. Fin postpose - tror snart der kommer et kort mere til den. =0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...