fredag den 8. juli 2011

At lege med brænde...


... er fast arbejde. Som fortalt tidligere fik vi en del fældede træer fra yngstesønnen leveret "på adressen"... og det skulle vi have gjort noget ved.
Vi havde heldigvis en lejet brændekløver til hjælp... og så klarede vi processen på 2 dage. Vi fik et rigtigt godt tip af ham vi lejede den hos... at placere kløveren lidt højt... Det råd blev vi dybt taknemmelige for... ellers havde ryggene "værket" dagen derpå!!
Nu skal der så stables... når det bliver sensommer ;o)
Tak for hjælp og bistand til udlejeren ;o)
Sidste billede er af en fugl (ca. på størrelse med en solsort) som sang længe og lystigt højt til vejrs i naboens birketræ. Jeg nappede vel ca. 25 billeder... for denne fugl (som jeg indgående studerede i en kikkert, mens den sang lystigt) har jeg aldrig set eller hørt før...???
MONSTRO... der er nogen, der kan hjælpe??? (syn's ellers jeg er rimelig go' til det med fugle og deres fløjt... man har vel været rigtig spejder!?) ... jeg bliver jubelglad, hvis der er nogen der kan byde ind med et navn.
Her er vejret totalt "dansk sommer"... REGN - REGN - REGN!!! ØV - ØV - ØV...
Nyd dagen og den kommende week-end...
SES
Posted by Picasa

8 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Ja, det ligner da fast arbejde...og det skal man jo være glad for i disse tider....!! LOL. Men dejligt at have et lager til vinteren.

Den fugl ligner da en grønsisken. Eller en grønirisk. Men den ser lidt pjusket ud ???? Og de er jo ikke så store som denne - så jeg tror ikke, jeg har noget kvalificeret bud.

Vi er begyndt at høre en ny fugl i haven - men har ikke set den. Den lyder nøjagtig som vores el-vækkeur eller alarmen, når fryseren er uden strøm.......bare sådan bip-bip-bip i en uendelighed. Helt uden udsving. Ved du hvad det er ? Den er i hvert tilfælde god til at gemme sig.

Sivsko sagde ...

Det er godt nok hårdt arbejde i er kommet på - men det er korrekt som man siger at brænde giver varmen mere end en gang :-)

Dorit sagde ...

Vi arbejder osse i brænde flere gange om året (opskæring i skoven, hjem på trailer, kløve, stable og til sidst køre brændet ind i stalden til oplagring), det giver også sved på panden flere gange :=D
Den fugl der må vist være en slags finke med det næb, hvis bare man kunne se farverne... i aftes da vi var kommet i seng var der også en fugl, der absolut skulle sidde og slå triller, meget speciel sang, som jeg aldrig har hørt før, vi tror det var en slags drossel, men så den ikke...
Superdejligt det er weekend, I må have en god af slagsen !!

Ditte sagde ...

Hej Margit. Hold da op, der har I da fast arbejde til rigtig mange timer, men dejligt at have nok brænde når kulden atter melder sig.
Den mystiske fugl kunne være en kernebider, må indrømme buddet ikke er mit, men gemalens ;)
God weekend!

Charlie sagde ...

Sikke da en klog mand I har mødt da I skulle leje udstyr - dejligt med dygtige folk på rette plads! Du har jo teknisk set stadig leget med papir - bare i en lidt mere RÅ form og i MASSEVIS. Fin fugl - men svær at se - og jeg bor jo ellers sammen med en RIGTIG spejder. Næbbet er lidt kernebider-agtigt - men den er vist ikke så stor som du beskriver. Vi må se om andre er klogere. Ses DEJLIG snart!!

Karina Beck sagde ...

Skøn collage, du har lavet. Det lyder godt nok som hårdt arbejde.
Jeg kender ikke den lille fugl, men det er dejligt, når nye arter finder vej til os.
Rigtig god sommer.

Cecilie sagde ...

Det ligner et stort arbejde, men det er jo herligt, når det er gjort.

Nu ses vi lige om lidt - jeg glæder mig.

Gitte sagde ...

Al arbejde går vel lettere, når man har naturen sang musik i ørene.

Hahaha....du fotograferer - han hugger brænde. Det lyder bekendt. :-))

Hav' en dejlig dag.
Knus Gitte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...