tirsdag den 16. august 2011

Hans på sommerferie...

ADVARSEL... laaaangt indlæg om Hans' week-end-besøg...
Hans ankom fredag sidst på eftermiddagen sammen med farfar... og efter maden skulle de selvfølgelig lege "bjørnen sover..." som er et hit p.t.
Efter at have spist spaghetti og leget med alle bilerne og de to garager, var det tid for en godnathistorie, før vi puttede...
Næste morgen kl. 7 var der en frisk ung mand der - efter morgenmad (OG MORGENKAFFE!! - af Byggemand BOB-kruset) var klar til dagens program.
Vi havde aftalt at vi skulle køre til Esrum Sø og fodre ænder og svaner (med nogle corn flakes som farfar ikke kunne lide!!) og bagefter op til Fredensborg Slot og se vagtskifte...
Men da vi ankom, var der nærmest ØDE ved slottet... alle skillerhuse var vendt om!! - og der var ikke én eneste soldat i miles omkreds og (som man kan se) kæde foran slotspladsen... "Hvor KONGEN henne???" spurgte Hans... og han KUNNE ikke forstå, at der aldrig var en konge, men kun en DRONNING!!... og da HUN så ikke var hjemme, så sagde Hans: "Det ØV...ikk'?"
Og det måtte vi jo give ham ret i...
Så gik det hjemad med lovning på et nyt besøg, når dronningen var tilbage OG soldaterne var klar til at stå vagt (og måske spille musik)!!
Til aftensmad fik vi frikadeller MED OLIVENSALAT (som det ses!!!)... hvilket er noget nær den unge mands HOF-RET!!
Farfar læste godnathistorie lørdag aften om DYRETOGET... købt for en 5'er på biblioteket (nærmest ubrugt) - den elsker alle de 4 ældste børnebørn at få læst højt (selvom de største kan den udenad!!).
Næste morgen kl. 05.30 var man frisk som en havørn... så farmor og Hans legede med biler, læste historie, stillede smølfer på række oma... indtil farfar fik øjne!!
Og SÅ var det heldigvis vejr til at komme i haven med farfar!!... og grave kartofler op... og være farfars lille hjælper med vandkanden... (jubiiii) og hente tomater, agurker og hindbær... uhhmmmmmm....
Man blev lidt våd og lidt snavset... men pyt med det!!!
Så var det tid til middagslur og derefter eftermiddagskaffe.... og så kom mor og far!!! =0)
Ingen brok... ingen piv... spurgte ÉN gang: ".. hvor er mor og far ..." og konstaterede så: "... mig helt alene!!"... :o)
Det var bare SÅ hyggeligt at have Hans på sommerferie... og da han var hentet, var farfar og farmor bare SÅ trætte... ;o) ;o) ;o)
Et kapitel af en 2½ årigs dagbog... som bliver scrappet... =0)  =0)
Idag har det været Sofies tur til at være på besøg. Farmor hentede i dagplejen, og så legede vi på vores fælles værelse (scrap- og børnebørnsværelse)... det har vel nok været en god opfindelse ;o) ;o) ;o)... og nu er hun med mor til svømning...
Håber du har haft en dejlig dag... rundt omkring er hverdagen jo i høj grad vendt tilbage... og sommeren er vist taget et andet sted hen...  =0)  =0)
J. har netop "opgivet" poolen... så den bliver pakket ned over de næste dage... når den er tømt for vand!!
Holdt du ud hele vejen... så bøjer jeg mig i støvet...!!
SES
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Du kan rolig bøje dig, for jeg var med hele vejen ; )
Hvor ser det hyggeligt ud. Jeg kan godt forstå, at i var trætte bagefter ; ) Dejligt foto af de to meget sovende bjørne ; )

Annette / aka sagde ...

Jeg forventer også, at du bøjer dig. For selvfølgelig var jeg med hele vejen.
Det første jeg lige tænker er: Hold da op hvor ville jeg være træt efter den gang pasning.....man er jo på hele tiden ! Men det er hyggelig læsning.
I har godt nok også underholdt på bedste vis hele weekenden. Det må da være et hit at komme hjem til jer. Selv om I ikke havde styr på majestæten...
Skønne, skønne billeder. Der er jo til flere layouts.

Ja, poolen kan I vist godt pakke væk for i år. Men det må tage et par dage at få alt det vand væk.

Og jeg skal love for, at det hurtigt kunne blive hverdag igen....puha. Jeg vil meget hellere have ferie.....

Charlie sagde ...

Skønne fotos og sikke lyshåret Hans er blevet. Det har helt sikkert været nogle skønne dage for store og små. Det var da en omvendt Majestætsfornærmelse sådan at svigte Hans... helt sikker ØV! Dejligt at se Byggemand BOB i brug igen! Selvfølgelig læste jeg hele molevitten - selvom jeg har haft travlt med at lave et helt andet indlæg end jeg havde forberedt til i dag - fordi der skete så spændende ting i HQ - helt uventet. =0)

Dorit sagde ...

Rejs dig bare fra støvet igen, jeg har været med hele weekenden, skøn læsning om den bette mand, og særlig sjovt med de trætte bedsteforældre, det er hårdt at være på hele tiden... han vil nok snart på ferie igen !!

Charlotte sagde ...

Super hyggelig læsning - og ja, jeg var med hele vejen. :0)
Jeg vil altså også blive sådan en farmor som du er, når/hvis jeg engang får børnebørn. Ihhh hvor det lyder til i hygger jer max.
Sød lille fyr og gode billeder du har taget af ham.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...