tirsdag den 6. juli 2010

Pæoner og skadet lillefinger!!!


Det kan siges kort... jeg er VILD med pæoner...
...men i RIGTIG mange år, har vi holdt ferie væk fra DK netop i deres blomstringstid. Så en af de KÆMPE fordele ved at være efterlønner, er da at ferierne oftest ligger UDEN for skolesommerferien... så NU kan jeg i fulde drag nyde mine pæoner.
Vi har dem faktisk i mørkerød, lyserød og hvid... men denne gang var det de lyserøde der var "modeller".
Håber, at du næsten kan DUFTE dem gennem din PC. De står i bedet ved vores gårdterrasse, og det er en fryd at sidde tæt på dem ved alle dagens måltider.

I søndags var jeg ude at lege med svalderkål og snerler, som er ved at drive mig (og vores rhododendron) til vanvid... og i min iver for at få alle rødderne op, sprængte jeg senen til det yderste led i min lillefinger (på højre hånd, ØV!!).
Jeg hørte jo godt det sagde "knæk", men udover smerten i øjeblikket, og at det yderste led "faldt ned", så tænkte jeg... "det går nok over!!!"
Men hos lægen idag fik jeg leddet fikseret på en skinne.... I 5 UGER!!!... eeiijjjj... det gider jeg IKKE!!!
Vores pool råber på mig... men så bliver skinnen jo VÅD!!! øv, øv, øv...
Har prøvet med en plastpose og 2 elastikker... men den er altså ikke helt holdbar... nå, men har du et godt fif, så tager jeg altså imod med KYSHÅND!!!

Tak fordi du kom forbi, og måske holdt ud til hele romanen ;o)
Hav nu en fortsat dejlig dag... jeg går ud og sopper i poolen... og holder hånden (og humøret) højt!!!
SES
Posted by Picasa

11 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Stakkels dig! God bedring til dig ; )

Jeg elsker og silkepæoner! Mit bed på ca 7 meter står også i fuldt flor lige nu. Ærgeligt at det varer så kort!

Mette sagde ...

Skønner billeder - det er absolut også min yndlings blomst :-)
God bedring med fingeren.

Mette W. Sørensen sagde ...

Ja Pæoner er absolutte flotte, har selv i dybrød i haven... Øv med din finger og så lige fordi du skulle hive skvalderkåls rødder op af jorden, som jeg også vil tilføje at dem har vi også MANGE af her, og vi kan desværre aldrig komme dem til livs, da de kommer fra alle vores naboer også.. HADER dem, selvom de kan spises:-)

Dorit sagde ...

Ja, nogen brækker kraveben i Tour de France, men du går herhjemme og er nyttig i blomsterbedet og kommer alligevel galt af sted. Øv for de 5 uger. Tænkte på, om du ikke bare kan snyde lidt og smide skinnen, når du hopper i vandet. Du kan imens fiksere den med noget gaffatape !
Jeg ælsker også pæoner og kunne dufte dem, så snart jeg så dine fotos. Vi havde dem i min barndoms have, desværre har jeg ikke nogen nu.
God bedring og god sopning !

Heidi sagde ...

For hunden da også og være SÅ uheldig - har desværre ingen fif i posen :o(
SÅ smukke de er dine pæoner - elskerrrrrrrrr dem og har haft en bukket de sidste par uger så flot på spisebordet

Charlie sagde ...

Stakkels dig - sådanne skader havde du aldrig fået inde ved scrapbordet - det er naturen "det billige skidt". Som de siger på TV - "Kun en tåbe frygter ikke haven" - eller er det havet??? =0) SKønne pæon fotos vores dybrøde havde desværre kun 2 blomster i år men de andre er fine. Knus

Anonym sagde ...

Dejlige blomster, så mange har jeg aldrig haft, kun en af gangen og i næsten hel hvid, og med en skøn duft. Trist tidspunkt at gå med skinne og så i 5 uger øv.
Så god bedring og nyd haven fra liggestolen.
svigerinden

Unknown sagde ...

Kære Margit. Hvor jeg føler med dig... både med din forfaldenhed til pæoner - samt din skadede finger... Pudsigt som man pludseligt får umådelig behov for "forbudte" ting i situationen...

Et fif til fingeren og skinnen. Prøv at pakke hele herligheden ind i husholdningfilm... det kan lukke tæt helt af sig selv... Rådet fik vi for 3 uger siden af en sygeplejerske, da Lasse fik 7 sting i armen og ikke måtte komme i bad... han badede allerede første dag, uden problemer, med Husholdningsfilm som sin ven :o)

Lad mig høre, om det virker på fingeren - så du kan få en afkøling i det fristende vand :o)

Knus
Engel

Charlotte sagde ...

Pæoner er nemlig noget af det SMUKKESTE der findes! Lækre farver, flot, stor, tung blomst og så duften... Ahhhh. Vi har også nogle stykker i vores have - mørkerød og hvid - og jeg elsker dem.
Flotte billeder du viser af dine pæoner!
Arrrjjjj - stakkels dig med en ødelagt finger. øv, øv, øv! Håber de 5 uger går hurtigt, så du er frisk igen!
God weekend til dig.

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Dine pæoner er bedårende! Jeg kan faktisk næsten dufte dem gennem skærmen. Det lyder dejligt at sidde ved dem, mens I spiser.

Sikke noget hø med fingeren; jeg håber, at den bliver helt god igen. Fem uger er da lang tid! Kan du ikke købe nogle tætsluttende gummihandsker og krænge ud over hånden? Hvis du vil prøve, skal jeg se, om jeg kan få min mor til at sende dig nogle tandlægehandsker. Måske virker det? Er skinnen i gips?

Gitte sagde ...

Ej - sikke da noget med den finger. Ja- havearbejde er farligt. Nu håber jeg, at du kan scrappe alligevel.

Men sikke nogle flotte pæoner - og sikke farver.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...