søndag den 9. maj 2010

FLYVENDE FARMOR...


... altså, ikke mig, men HMDronningen...
I denne week-end har Lars, Carl og Hans været på overnatning hos farfar og farmor. Mor er nemlig i NY med 3 veninder (ved ikke, hvorfor jeg ikke var det, da jeg havde 3 små drenge??? =0))...
Nå, men tiden skulle jo fordrives med nogle oplevelser og soldaterne ved "Det hvide slot" (Fredensborg Slot) plejer at være et HIT... så vi kørte afsted, så vi kunne gå en lille tur før vagtskiftet kl. 12. Da vi drejer om hjørnet efter Kancellihuset, ser vi flere soldater (ikke Livgarden) stå på stierne omkring græsplænen bag slottet og flere folk være "på en kigger". Jeg forhørte mig hos én af soldaterne (og satsede på, at han måtte svare... ;o)) om det mon var dronningen, der skulle med helikopter til Ålborg (til bispeindvielse)... havde jo set, at det var dagens program... ;o)...
Og ganske rigtigt... når som helst kunne helikopteren lande.... NØØJJJJJ!!! Selvom der trak en byge over stedet, måtte vi holde ud... så vi udfyldte ventetiden med at studere de gamle kanoner, der netop er vendt tilbage efter restaurering. OG.... så så vi helikopteren ankomme over hovederne på os... (HOLD DA OP EN KASTEVIND)... lande på græsset lige bag slottet.... Så nåede Livgarden et vagtskifte... og Majestæten kom ombord (2 nederste billeder t.v.) før helikopteren lettede igen...
SE DET VAR EN RIGTIG DRENGEOPLEVELSE...!!!

Efter frokost, da vi kiggede ud ad stuevinduet, så vi en spurvehøg sidde i næsten skjul under en rododendron og spise... en fugleunge... :o( Denne gang var det så mig, der blev flyvende farmor (for at hente kameraet i en fart) og forevige situationen (desværre gennem ruden...) - sidste billede :o)

Hold da op en dag med oplevelser...
Jeg håber, at I også har nydt dagen - efterårsagtig og kold... mon det bliver sommer engang??
Tak for besøget... en kommentar gør mig glad...
SES

Posted by Picasa

7 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Hvor heldig kan man være ;-D
Det må lige have været sagen for drengene at se helikopteren, kanonerne og det hele.

Ja, en tur til NY ville ikke være dårligt, - det var vist utænkeligt da vi andre havde små børn, men det er da super for de unge, at de tager sig de oplevelser nu om dage, og så er de jo heldige, at der står nogle friske bedsteforældre i kulissen, der heller end gerne vil være med til at hjælpe :-D

Charlie sagde ...

Nu huskede du vel at fortælle hende man kan få scrapblade osv. i New York?? =0) Sikken en oplevelsesrig dag - her stod den også på barnebarnsbesøg i weekenden - men jeg når nok først at få tømt kamera til i morgen.

Dorit sagde ...

Sikke fede oplevelser, både af de gode og de mere barske, naturen er ubarmhjertig...
Oplevelser bydes der nok også på Over There, håber da hun får tjekket scrapbutikkerne !
Jeg har ikke oplevet andet end mit scraprum, manden renoverer soveværelse og jeg renoverer LO'er... har dog ryddet lidt op og bagt franskbrød, så har da været lidt flittig med andet end hobbyen !
God søndag aften.

Karina Beck sagde ...

Det lyder som en god og oplevelsesrig dag både for store og små ; ) Jeg er imponeret over, at du kom så tæt på en spurvehøg!!
Fortsat god aften.

Lars sagde ...

Hej mor. Tusind tak for en hyggelig weekend og alt hjælpen. Nu er der ro i hytten... Kh Lars

Charlotte sagde ...

Ihh hvor har i hygget jer med gode oplevelser! Flot billedserie og du har helt ret: Vejret er da for koldt og råt ... vi vil ha SOMMER!
Jeg er dog ret sikker på, at drenge synes det var et hit at se den store helikopter! :0)

Heidi sagde ...

NØJJJJ for en oplevelse - og ja jeg vil nu også godt kalde dig flyvende farmor eller super farmor, hvor er de heldige alle dine skønne drenge og piger at have dig (og selvfølgelig farfar) - du burde helt sikkert ha fortjent en tur til NY ;o)

ps. karla og Jonas filmen var et hit og jeg måtte stolt fortælle at jeg "kender" en der har haft Jonas som elev jo jo ;O) Rigtig god uge til dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...