fredag den 27. september 2013

Skibsbesøg...



I går var vi inde på Langelinie for at komme ombord og se Mærsk's nye containerskib. Det var en fantastisk oplevelse...
Først gik vi 9 etager op ad trappen, som man kan se på billedet med skibet ved kajen... pyh-ha... det var dagens motion ;o)
Så fulgte vi en "afmærket rute" rundt på skibet for at fornemme indretningen "udendørs" - incl. redningsbåden...
Vi endte på "broen", som ligger 16 etager oppe!!! Smuk udsigt og en bro så stor, at der kunne holdes en mega fest!!
Men der er kun 21 mand ombord - så det gør de nok ikke så meget i... =0) 
De sidste billeder ovenfor er fra broen... syn's det er lidt rart at se, at der i denne computertid stadig er plads til en sekstant ;o)




Vi fik et glimt ind til mandskabets kahyt, opholdstuen, spisestuen og BIOGRAFEN... med 20 sæder ;o)
Skibet var pt. lastet med max. 4 containere oven på hinanden - men det kan have 9 af slagsen ovenpå hinanden... og så er det kun det lyseblå bånd øverst på skorstenen der kan ses =0)
Jeg behøver vel ikke at sige, at udsigten og vejret var fantastisk til dagens arrangement... =0)
Skibet er ca. 400 m langt og kan have 18 000 containere ombord...!!
Jeg har taget mange billeder... men dette er en lille smagsprøve. Det var en stor oplevelse at kigge indenfor... og så var det GRATIS!

Her har vi den smukkeste (men kølige) efterårsdag. Jeg er lige kommet hjem fra træning - selvom benene egentlig ikke rigtig orkede de,t efter de sidste dages strabadser, så er det rart at have fået rørt musklerne... =0)
Nyd dagen... og week-end'en....
SES



Posted by Picasa





7 kommentarer:

Sivsko sagde ...

Ser ud til at have været en "Kæmpe" oplevelse :-)
Kram Heidi

Charlie sagde ...

Kjel må lige have været gået da I kom han var der allerede kl 10. Næste samme fotos - og præcis sekstanten fald han også over =0). Jeg nøjedes med at nyde synet fra mit vindue på kontoret. IMPONERENDE. Knus og god weekend.

Annette / aka sagde ...

Fantastisk. Sikke oplevelse. Og så til den pris.
God weekend til jer 2 fra 3 her.

Solveig sagde ...

Det ser ud til, jeg render lige i hælene på dig i øjeblikket.
Randi og jeg var også på Langelinie og se på skibet i går. Desværre havde vi ikke billetter til at komme ombord.
Jeg har ikke været på Cici endnu, min aftale blev syg, men så tager vi den bare om 14 dage
Rigtig god restweekend

Karina Beck sagde ...

Det må have været en stor oplevelse. Min mand ville rigtig gerne have været ombord, men biletterne var hurtigt udsolgt.

Mette sagde ...

Det er SÅ imponerende...en af mine kolleger var også derinde i fredags, sikke nogle billeder han (også) havde taget.

Dorit sagde ...

Kæmpe, kæmpe, jeg er imponeret af, hvad mennesker kan frembringe. Vil forresten lige gøre opmærksomt på, at skibets rat er fra Ollerup et stenkast herfra mig, der var billede af det i den lokale avis forleden, det er lavet af teaktræ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...