fredag den 16. oktober 2009

Drottningholm Slott

Sidste sted vi skulle besøge i Stockholm var Drottningholm Slott. Hertil kørte vi i bil, da det var ét af de steder, der lå i udkanten af byen.
Slottet er med på UNESCOs liste over Verdens Kulturarv, og er utroligt smukt. Vi havde valgt at spadsere i "fornuftigt" tempo gennem slottet og parken uden guide og audiofon.
Af og til lagde vi øre til lidt forklaring fra en guide med et helt hold turister, men vi var SÅ mætte af alle de indtryk fra vores tur, at vi ikke orkede at følge deres tempo.
Det var en spændende "kigge-tur". Slottet beboes også af kongefamilien, men er rigeligt stort til at man kan se med fra sidelinien. Parken er fantastisk flot og opbygget af flere "stilarter"... læs teksten, hvis du er nysgerrig (på den go'e måde - altså!!).

Papiret kan jeg ikke huske hvor er fra (!!).. Lilla bassil til alfabetet "Tangarine" fra QK... tak, Charlie.Guld til kronen fra Panduro.Grøn bassil til at matte med.

Nu mangler så oplevelserne fra hjemturen... de følger snart ;o)

Endnu engang tak for dit besøg... og for hyggelige kommentarer. Hav en dejlig dag.

3 kommentarer:

Anne Bente sagde ...

igen et supert lo fra din hånd, ha en god weekend.

Dorit sagde ...

Superflotte billeder du har taget, baggrundspapiret passer rigtig godt til og kongekronen er jo lige til emnet. Flot LO !

Charlie sagde ...

Du er altså utrolig til at få brugt mønstret papir jeg ALDRIG troede ville passe. Det ser så godt ud - og dine fotos er også fine. Tror jeg er up-to-date her nu, jeg missede lige et par dage fordi jeg har lavet konkurrencebidrag IGEN. =0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...