mandag den 12. oktober 2009

Vasa


Jeg kan huske al avisskriveriet omkring bjergningen af Vasa. Jeg fulgte meget med, da det var kommet "på land" igen, og da museet åbnede, svor vi, at DET skulle vi se IRL.
Der gik så næsten 20 år, før det blev alvor!!! Men godt, at det blevtil noget...
Sikken et overvældende møde med det gamle velbevarede skib.... og sikken et puslespil det har været... og 95% af det genopbyggede skib er originalt!!!
Jeg kan stadig undres over, at det har ligget i 333 år på havbunden - tæt på forlisstedet - midt i Stockholms skærgårdscentrum - uden at blive dels "opdaget" - dels bjerget.
Det er et MUST at se det, hvis du skal til Stockholm!!
Papiret er Inspirables - life stripes. Brun bassil karton, QK alfabet "Tangarine" - tak, Charlie
Tak for besøget... og hav en god uge (efterårsferie for rigtig mange - børn i hvert fald).

2 kommentarer:

Anne Bente sagde ...

åh.... igen såååååå flot,

Gitte sagde ...

Hvor er det et rigtig flot dobbeltLO du igen har lavet.
Jeg har også hørt at det skulle være en fantastisk oplevelse at se. Jeg skal til Sverige til næste sommer. Måske jeg kan få lagt det ind på turen til Vännäs.:)
Du må ha' en rigtig god uge.:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...