onsdag den 7. april 2010

SEEEEE...!!


Et ret langt nostalgisk tilbageblik...(bare som advarsel...) =0)
Jeg blev bare så glad.... da vi gik tur i Egebæksvang Skov i dag. I flere dage har jeg ledt og ledt for at finde nogen... og så var de der lige pludselig... DE FØRSTE ANEMONER !!! Ju-biiiiii... bliver SÅ glad, når de titter deres hvide hoveder op over de visne bøgeblade og melder om lysere tider og RIGTIGT lunt forår...
Skoven har vi brugt flittigt, alle de 35 år vi har boet i området. Først med alle 3 drenge i barnevogn og klapvogn... senere har vi travet, løbet, kælket og (især mig) undervist i den, fordi den ligger i gå-afstand fra den skole, jeg arbejdede på.
Nu er det ofte os to "gamle" og af og til med børnebørnene, der traver ture i den. Netop idag blev vi enige om, at vi snart må have de to store drenge med ned og se på frøæg og haletudser i Salamandersøen.
Billederne viser Egebæksvang Kirke (der ligger smukt helt ud til Strandvejen) - områdets "suttetræ", hvor Viggo og Osvald også har afleveret deres sutter for år tilbage. "12-stammeren" i forfald... mødestedet for de raske spejdere i området (som alle 3 drenge har været aktive hos) og "grusgraven", hvor jeg ofte har haft skolebørn med hen - både for at lære om naturen og for at nyde skoven til at lege i og hvor vi kunne grille på en fast grill. Billedet i venstre hjørne er over den lille eng med kirken i baggrunden. På engen går der heste, når det er varmt nok til, at de kan være ude hele døgnet...og så et par billeder med de skønne, spæde anemoner, som har en stor plads i mit hjerte.

Er du med så langt... så tak for udholdenheden... det var en skøn tur i dejligt solskin - skønt temperaturen endnu mangler nogle grader efter min smag.
Nu er manden så taget afsted på sin daglige cykeltur, mens jeg lytter til Danmarksmester på P4... ;o)

Tak for besøg... og måske en kommentar... det gør mig rigtig glad ;o)...
Hav en dejlig dag...
SES
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Dorit sagde ...

Sikken dejlig varm historie, tror lige jeg skal en tur hen i vores skov (ja, vi har et stykke fredskov for enden af marken) og kigge efter de smukke forårsbebudere. Jeg har det ligeså den dag den første svale lander på vores tag, det er en særlig dag for mig, for så er sommeren på vej. Jeg håber de godkender staldlokalerne til redebyggeri, for de smukke og adrætte svaler er så hyggelige at følge sommeren igennem.

Charlotte sagde ...

Sikke en skøn dag du har haft! Og hvor er det hyggeligt at læse om hvordan du/i igennem årene har brugt skoven rigtig meget. :0)
Flotte billeder - og skønt at anemonerne er begyndt at titte frem. :0)
Og så lige en ting til: Jeg lytter også gerne til Danmarksmesteren, de dage jeg skal på aftenvagt - det er sååå hyggeligt.

Charlie sagde ...

Kirken kender jeg rigtig godt - jeg har både været til bryllup og konfirmation i den. Dejlige forårsbebudere du har fået fotograferet der. Når du skriver om det kan jeg se for mig hvordan jeres 3 dejlige knægte fistrede rundt i den skov. =0)

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Det lyder som en dejlig tur, og det er skønt at have et sted, der er så lastet med gode familie- og arbejdsminder. Det er dejligt, at I fører glæden til stedet videre til næste generation. Tak fordi vi måtte komme med på tur i "jeres" skov.

Gitte sagde ...

Jamen - er det ikke bare skønt, som naturen omkring os, kan give os så mange minder og gode oplevelser. Og se naturen gå sin gang er tankevækkende.

Skøn og livsbekræftende læsning og bestemt ikke kedelig.

Hav selv en dejlig dag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...