mandag den 30. maj 2011

QUEEN MARY 2


Idag havde vi begge tid til tjek hos øjenlægen i Helsingør, og nu vi var i byen, ville vi ikke undlade at køre forbi og kigge ud til det kæmpestore krydstogtskib. Desværre var det meget diset over Øresund, men jeg håber man kan blive imponeret alligevel. Passagererne sejles ind (som det kan anes på et par af billederne) i mindre både og transporteres rundt i Nordsjælland eller til København i busser.        Det ene store billede måtte jeg simpelthen LØBE for at nå at få i kassen. Det er det med en skiltestang midt igennem... jeg VILLE bare vise hvor småt, de store (synes vi) Sverige-både syner ved siden af... =0)
Netavisen Nordkysten skriver:
Krydstogtet er for nogle af de 2.600 passagerer begyndt i New York. Andre er kommet ombord i Southampton og Hamburg. I Helsingør vender Queen Mary 2 og sætter kurs mod Hamburg og krydser over Atlanten til New York.

Så krydstogtet går fra New York-Southampton-Hamburg-Stavanger-Oslo-HELSINGØR-Hamburg-Southampton-New York. Næste anløb i Helsingør bliver 11. august.

QUEEN MARY 2 er bygget i 2003 i St. Nazaire, Frankrig og er et af verdens største krydstogtskibe. Det er 345 meter langt, 72 meter højt og stikker 10 meter. Maksimal fart er 29 knob (56 km/t). Der er kahytter til 3.056 passagerer og besætningen er på 1.253 mand.
Imorgen vil jeg lægge et par billeder på fra en fantastisk privat have i vores område, hvor man som privatperson gerne må gå en tur. Her er et hav af mange sjældne og spændende buske og træer... ;o)
Nyd dagen og glæd jer... jeg tror på, at sommeren kommer, når kalenderen viser juni ;o)
SES  
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Sivsko sagde ...

Jeg har også set det STORE skib - det er helt vildt :-)

Dorit sagde ...

FLOT skib- og tak for vejrudsigten, jeg håber, den holder :-))

Karina Beck sagde ...

Jeg har altid ønsket mig sådan en tur. Jeg synes,at det ser fantastisk ud med dem, der har kahytter med altan. Jeg kan lige forestille mig at sidde der og nyde et glas vin og læse en god krimi, mens man kigger på solnedgangen ; )

Annette / aka sagde ...

Nå hvor er det stort. Det er faktisk lidt svært at fatte.
Ja, sådan noget ser vi jo ikke her i byen...haha. Dannebrog havde den lokale lods ombord, for at kunne sejle sikkert ind her i havnen !
Så dejligt at se lidt ude fra den store verden - i Øresund.
Jeg håber du har ret i vejrudsigten. Her er der stor fælles skoleidrætsdag i morgen, så det vil være rart med tørvejr.

Charlie sagde ...

Hej du og tak for en dejlig snak i morges. HOLD DA OP en stor skude... Kan se alle turisterne for mig: "Is today Monday?? Well this must be Denmark then.." Håber de når at få et godt indtryk af vores dejlige land nu de "gør" Europa. Og hvis de så dig fise rundt med kameraet inde på bredden har de jo set 1 af de indfødte (fnis). =0)

Cecilie sagde ...

Jøsses, det er et stort skiv... Det var da helt vildt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...