onsdag den 11. august 2010

1. skoledag


Idag er en RIGTIG stor dag. Ældste barnebarn er startet i SKOLE!! Spørg liiige mig, hvor tiden bliver af!!

Vi havde begge to fået lov at komme med på en kigger ;o)... og det var dejligt.
Hjemme var Viggo parat til start med den nye taske på ryggen. Vi gik sammen over til skolen (hvor jeg tidl. arbejdede ;o)), og her mødtes alle 0.kl.-eleverne, forældre (og nogle "bedster") samt inspektør og pædagoger i deres skolegård. Efter en kort tale blev alle børn kaldt op i alfabetisk rækkefølge efter fornavn.... og på den måde også fordelt i de to klasser - og så er det altså lang tid at vente, når man hedder Viggo - og er "rosinen i pølseenden".
Talte lige med manden om, at det er godt den sidste skal blive den første ;o)...
Herefter gik de på række ind i klasserne - undervejs gennem en flagallé som 1. og 2. klasserne laver.
Mens børnene var i klasserne var far og mor til hyggeligt samvær og farfar og farmor gik tur med Herbert. =0)
På billederne ses:
V. før afgang - far og V. VENTER... - V., mor og Herbert VENTER... - V. kaldes op og får flag af inspektøren - V. i klassen på sin plads - V. ved klasseflagstangen og klasseskiltet - V. foran indgangen til skolen - V. ved "uglemor og ungerne"(skolens logo).

Det var en SUPER oplevelse at få lov at være med. 1000 tak til de indvolverede ;o)

OG... min lillefinger er sluppet ud af sin bandage... men jeg synes GODTNOK det er et sørgeligt syn...
Den hænger halvt, og er øm og skal ha' skinne på hvis jeg skal lave noget "hårdt"... i det næste lange stykke tid. Nå, men jeg kan heldigvis scrappe alligevel!!! Det er jo det vigtigste!!! Tak for alle jeres søde forespørgsler til mig om dens videre skæbne ;o)

Idag har jeg været til tandlægen og har fået laver forberedelser til en krone =0)... HALLO... man er vist kommet i reperationsalderen :o(

Nå... men jeg håber bedøvelsen fortager sig inden aftensmadstid... =0) (den er altid HULENS længe om at slippe mig)
Hav en dejlig dag/aften... tak fordi du fandt forbi min blog... og (måske) holdt ud til HELE indlægget.
SES
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

Kære Margit. Hvor er det bare nogle uvurderlige billeder du har fået af dagen... Tillykke med ham :o)
Og dejligt at høre at fingeren er sluppet ud i det fri :o) Håber bedøvelsen er ved at aftage :o)
Knus
Engel..

Karina Beck sagde ...

1. skoledag er da helt speciel. Det kan også ses. Tillykke med det første skolebarnebarn; )

Heidi sagde ...

suk ja altså det er bare specialt med den første dag - og sikkert også når det er ældste barnebarn :o) Skønne billeder - jeg syntes også Johan skulle ha skoletaske med stjerne men ak nej - selvfølgelig politi ;o)

Hvor godt det går godt med fingeren men ak ja den kære tid

Charlie sagde ...

Hej du sikken en dag kan jeg se. Flot fyr, fin skoletaske og sej cykelhjelm. Hvor ser de store ud når de starter nu om dage - tror ikke engang jeg kunne cykle i skole da jeg startede i sin tid. Sikken en dum finger - håber vi snart får trænet den op igen. God bedring med bisserne og vi ses snart. Knus

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Det var fine billeder fra Viggos første skoledag. Det må være dejligt, at I fik lov at være med. Tak fordi vi også lige fik lov at være med på en kigger på sådan en vigtig dag ;o)

Charlotte Ravn sagde ...

Skønne billeder fra Viggos første skoledag. Herligt at bedsterne må få lov til at være med på hans store dag.
Håber snart din finger er ok igen, men godt det ikke forhindrer dig i at scrappe!
Mine tænder er også kommet i reparationsalderen! Jeg fik 2 kroner på i foråret og skal have en mere på om et par mdr. Alle mine 6-års kindtænder har så kroner! :( Det er en større udskrivning, men hvis jeg havde ventet, ville det måske blive nødvendigt med implanterer på et tidspunkt og det er jo en endnu større udskrivning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...