tirsdag den 3. august 2010

På tur...


...til Knud Rasmussens Hus i Hundested.
Jeg har længe ønsket mig at komme hertil... faktisk siden vi besøgte hans museum i Ilullisat i Grønland.... med tiden går...
Det blev så dagen idag... ikke for varmt og alligevel super dejligt vejr (som det ses).
Vi kørte langs Nordkysten dertil, selvom det var en omvej. Turen langs vandet er tiltrækkende...
Først kørte vi til Lynæs Havn for maven havde knurret et stykke tid ;o)... men kroen var til salg, og ellers var der intet andet end udsigten over lystbådehavnen, der var interessant.
Vi fortsatte til Hundested, hvor vi på havnen fandt, hvad vi ledte efter. Et spisested med noget godt fra havet. Det fik vi og nød samtidig udsigten mod Rørvig og ud over Kattegat. Bagefter var der tid til at beundre sandskulpturen... "En gladiator i kamp"... WAUUWWW...
Herfra var der 5 min. til Knud Rasmussens Hus. Polarforskeren, som var lidt grønlænder (1/16)... og som vi fik fortalt og lært så meget om på vores dejlige Grønlandstur med Albatros i 2006. Huset (med indhold) og grunden overdrog hans kone til kommunen i 1939... og hvilket vidunderligt sted.
2 ældre herrer fortalte levende om K.R. og hans polarekspeditioner, og vi havde kaffen med på kanden, som vi nød efter museumsbesøget. Spodsbjerg Fyr ligger "dør om dør" og udsigten til Hesselø og Rørvig var imponerende (selvom vi ikke kunne komme op i fyret :o( ).
På hjemvejen fik vi en forfriskende dukkert i Kattegats bølger ved Liseleje...
Det var en super dag... og som J. sagde... det er næsten som at være på ferie... (tænkepause)... men det er vi jo hver dag ;o)...
Har du holdt ud indtil nu, burde du ha' en medalje... men det var altså bare sådan en dejlig dag, som jeg måtte dele med alle jer andre...måske til inspiration for nogen??? ;o)
Tak fordi du kiggede her forbi... en kommentar gør mig rigtig glad.
Hav en dejlig aften.
SES
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Dejlige billeder. Det lyder som en god tur.
Jeg har også været ude og se sandskulpturer. Dem blev jeg ret fascineret af. Hvor kan man se dem på sjælland?

Charlie sagde ...

UHA nu bliver K jo helt misundelig - der må jeg have ham forbi en af dagene - god ide - I er bare så gode til at få lagt små oplevelser ind i hverdagen. HURRA for det. K.R. boede som barn på Lynge Præstegård - mener hans far var præst i Lynge Kirke. Knus herfra

Unknown sagde ...

wow det lyder som en skøn tur... og næsten ligesom ferie... dejligt befriende at læse om, og slet ikke nogen lang beretning. Tak for de skønne billeder, som krydrede historien.. nu har jeg det næsten som om at jeg har været med jer :o)
Tak for turen.
Knus
Engel...

Heidi sagde ...

Hvor dejligt du overhovedet gider dele med os andre ;o)))) Dejlige billeder og lyder som en rigtig skøn tur

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Der er så skønt ved Knud Rasmussens hus. K og jeg var der for nogle år siden, og det er et smukt smukt sted og et skønt hus. Det lyder som om du og J havde en dejlig feriedag ;o)

Kirsten sagde ...

Hvor ser der dejligt ud i området omkring Knud Rasmussens hus. Det er så hyggeligt at høre om Jeres mange, dejlige ture rundt omkring :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...