tirsdag den 22. februar 2011

Kong Vinters skulpturpark

En tur langs Øresund i søndags fik mig til at tænke på, at naturen sagtens kan være sin egen kunstner. Måske var det, fordi jeg på vej på jagt efter billeder, så stimer af folk på vej til Louisiana for at se nærmere på udstillingen om Picasso, at jeg fik idéen til overskriften.
Vi vælger altid at besøge Louisiana en hverdags formiddag, fordi vi har muligheden. Og vi ER da klar over, at sådan skal det også være, når vi meget snart må se nærmere på udstillingen om Picasso. For togene må nærmest tømmes for folk, hvis vi skal dømme efter den gående trafik!! ;o)
Nå, men vi fandt på at kigge på Kong Vinters skulpturer. Først langs Gl. Humlebæk (én af Danmarks smukkeste strækninger), så ved Nivå Havn og sidst et kig over Sundet fra Sletten Havn. Den sidste besøger vi rigtig tit, fordi den ligger et "langspyt" fra, hvor vi bor. Vi er begge betagede af udsigterne langs vandet og bruger meget tid på at trave langs Sundet og kigge til Sverige og Hven. Og hver gang er det en "ny" udsigt.
Den hårde frost er slem ved badebroerne... men rigtig mange er blevet kloge nok til at pille dem ned.
Tak fordi du kiggede her forbi. Lægger du en kommentar skal du vide, at du gør mig glad. Det er rigtig dejlig læsning og gør det ekstra rart at blogge.
Håber du får en dejlig dag.
SES

9 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Hvor er det smukt! Jeg får helt lyst til en tur til havet!
God tirsdag til dig.

Sivsko sagde ...

Det ser super lækkert ud, men også koldt. Vi kan kun blive enige om at vinteren er faktisk utrolig smuk, på sin helt egen specielle måde. :-)
Krammer Heidi

Annette / aka sagde ...

Smuk collage af jeres flotte udsigter. Det er sådan noget, vi andre må nøjes med, når vi er turister....hihi. Men hvor er det smukt.
Og Picasso-udstillingen er åbenbart velbesøgt. Vi ankom 1 min. efter åbningstid, og der var P-vagter til at lede trafikken, og 2 lange køer ved indgangen. Vi startede udenfor lågen. VILDT. Der er så meget at se på, at der er til flere besøg. Det er jo en chance for at se nærmere på billeder af Picasso. Vi har nemlig ikke selv noget af ham.....LOL.
Hav en dejlig men kold dag !

Kirsten sagde ...

Hold da helt op, hvor er det nogle flotte billeder. Det er vildt at tænke på, hvordan naturens magt kan ændre alting.
Du ønskes også en fortsat god dag (det der er tilbage af den) :-D

Heidi sagde ...

rigtig skønne billeder - badebroer wii dem ser jeg slet ikke nogen af i det nordjyske - tror jeg ikk hmm det må jeg ha holdt mere øje med, syntes det ser og lyder så hyggeligt ;)

Dorit sagde ...

Meget smukke vinterbilleder. Har tit tænkt på, at hav og lys gør, at der ikke er to ens dage ved havet... hvis jeg boede ved havet, ville jeg tage et foto hver dag og lave en 1-års collage eller ditto fotobog...
Louisianne ligger også så smukt, vi var der for en del år siden og så en udstilling med Toulouse Lautrec.
Ha' det lunt her i kulden !

Anonym sagde ...

Flotte vinterbilleder. Du er da bare fantastisk til at kunne få fat i de smukke former. Men jeg misunder jer nu ikke kulden.

lam sagde ...

Sjovt jeg va rogså en tur langs vandet i wekenden og mener bestemt at den smukkesete strækning er oppe ved Hornbæk ;O)
Dine billeder er dog smukkere end dem jeg fik taget, måske fordi jeg frøs sådan om hænderne at kameraet blev en smule rystet ;O)

Cecilie sagde ...

Nøj, hvor er det smukt! Det får mig helt til at længes efter kulde og frost...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...