lørdag den 10. december 2011

juleblog # 10

Da J kom hjem fra sin daglige cykeltur langs Øresund, var han igen både overrasket og forbløffet...
Som han sagde... nu er vandet igen helt tæt på Strandvejen og nogle huse ved Nivå bugten er oversvømmet!! Vil du med på en guidet tur i området??
Og det ville jeg da gerne. Så vi "greb" bilen og tog en tur langs vandet...
På det første billede følte vi os nærmest hensat til rismarkerne i Vietnam... og det var endda på vest-siden af Strandvejen... På de tre andre billeder kan man se (eller rettere SKIMTE) nogle sorte prikker i vandet... Det er toppen af pælene, som normalt afgrænser det område køerne går og græsser i... =0)
Man kan også se tangen ligge i vejkanten fra stormfloden langs kysten for en uge siden. Rigtig mange steder i området er der store vandskader i haver og huse (som jeg IKKE har lyst til at tage billeder af!!) og flere steder kan man se græsarealer ved strandene, som nu er dækket af sand, og sten der er skyllet op fra Sundet.
Jeg imponeres igen af naturens kræfter og tænker på, hvad fremtiden mon bringer for Danmarks kyster???... =0)
Nu har vinden heldigvis lagt sig og solen har fået magt over de truende skyer....
Håber, I alle har det godt derude efter nattens storm... jeg tænker især på vestjyderne, som har været hårdt ramt (hører jeg i radioen!!)
Hav en dejlig dag... i morgen vil jeg vise jer flere billeder fra vores "guidede tur i området"... fnis
SES

6 kommentarer:

Mio sagde ...

Ja naturen har sine luner : / jeg er jo sønderjyde, min hjemstavn er Møgletønder/Tønder og er vokset op med div oversvømmelser i mere eller mindre grad, men det plejede jo kun at være engang imellem nu er det jo snart flere gange i året, og næsten ved alle kyster suk.. det ser ikke så lyst ud.
Elsker når naturen viser sig, både på den skønne måde, men også den grimme, bare det ikke går alt for meget ud over huse og dyr. Dejlige billeder og det har sikkert været en spændene tur : )
Rigtig god lørdag her den 10 dec.

lam sagde ...

ja natures kræfter er et helt kapitel for sig og man skal nok ikke prøve at trodse dem.
Vi er heldigvis kommet igennem stormen uden skader.

May Britt sagde ...

Ja der har også været en del vand på havnen og i de små gade omkring havnen i Kalundborg... Min mor og jeg var en tur på kirkegården og så en køretur langs vandet... vores spisested om sommeren var nu mere et vadested.. hi hi... Go 10 dec

Karina Beck sagde ...

Ja, det er altså helt vildt!
God søndag lige om lidt ; )

Annette / aka sagde ...

Ja, naturens kræfter er utrolige.

Efter orkanen i 99, var jeg med E på besigtigelse på Rømødigerne (hans ansvar)Det var helt vildt at se sådan nogle digegennmbrud. Så føler man sig meget, meget lille. Når først vandet kommer ind i husene er da bare uhyggeligt.
Og gad vide hvad fremtiden bringer....måske er det godt, vi ikke ved det !

God 3. søndag i advent til jer.

Gitte sagde ...

Gode billeder du har fået taget. :)Det er helt vildt med hvad de naturkræfter kan gøre.
Efter stormen i 99 var vi i en tur i Konglunden, det var helt utroligt at se så mange træer som var væltet og knækket over på midten...vildt. Men det gode ved det var at vi fik samlet ind til juledekorationerne. ;O)
Rigtig dejlig 3. søndag i advent aften.
KNus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...