mandag den 15. december 2008

Julepost


Glædelig 15. december.
Idag vil jeg gerne vise jer et stykke ren nostalgi. Denne julepost pose syede jeg i min grønne ungdom. Og er den ikke nærmest retro ;-) (fnis)???
Oprindeligt tror jeg den fik min interesse, fordi jeg dengang var udstyret med to tykke "røde" fletninger og min mand røg pibe =0)
Selvom den (lige som os andre) bærer præg af alderen, så er det én af de ting, der har sin faste plads i vores hus fra 1. december.
Når det er juletræ-pynte-tid flyttes posten så ind på vores pejs, så ALLE kan se årets "høst".
Rigtig god dag til jer og tak fordi i kom forbi.
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Charlie sagde ...

Bortset fra det lange grå hår er det jo liiige som jeg husker jer dengang i de glade 70'ere. FNIS. Tak for kigget - sjovt.

Gitte sagde ...

Hvor er den flot lavet. Skønne nisser. Jeg har selv en som min farmor syede til mig.
Sikke nogle skønne billeder fra juletræshentning, så i snevejr kan det blive mere jul. :)
Ih så har du været i Grønland, så ved Julemandens sommerhus. Der kunne jeg også godt tænke mig at kommer op. Jeg kunne godt tænke mig at køre hundeslæde, har prøvet det her i DK med der var der hjul på slæden,ikke det samme. :)
Du må ha' en rigtig god 15.december

Anne Bente sagde ...

åhhhh hvor er den skøn, jeg har også en jeg har broderet, gad vide hvor den gemmer sig henne:), nå men kan du have en rigtig god dag.

Charlotte Ravn sagde ...

Den er bare skøn og totalt retro. Det er så dejligt her i julen, at pakke allle de nostalgiske ting ud, meget af det vi gemmer er jo fyldt med minder :)
Hvor ser det bare hyggeligt ud med adventspakker og juletræsfældning, sammen med de søde små. Jeg glæder mig til, at få børnebøn engang, julen er nu engang sjovere når man har små størrelser, at dele den med.

Betina Olesen sagde ...

He he he .... du har helt ret, den er virkelig retro, men det er jo det der gør den så skøn... elsker ting med alder og historie... ;-)

Hygge fra Betina

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Det er dejligt at have noget, der har fulgt en gennem mange år. Så er det rigtigt jul, rigtig en højtid, når man finder de ting frem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...