lørdag den 27. december 2008

Juletræ og tæppet



Et hjørne af vores juletræstæppe, som jeg fortalte om forleden dag.
Min far tegnede det og min mor og jeg broderede kontursting med uldgarn. Jeg vil tro det var omkring 1956-57... Min far døde i 1959 og det var færdigt noget før det. Det er rigtig stort - dejligt så intet stearin drypper på gulvet.



Og her er et billede af årets juletræ... med pynt. Det er ret traditionelt med pynt i rød/hvide farver.

Hav en dejlig 3. juledag... måske er I på UDSALG??


Posted by Picasa

6 kommentarer:

Dorit sagde ...

Hvor dejligt at det juletræstæppe er bevaret i så mange år, og man selv har lavet det.
Vores er et patchworktæppe, jeg har lavet for en del år siden, det blev egentlig mislykket, men pga det store arbejde, så jeg stort på det, og gjorde det færdig alligevel.
Jeg har ikke været på udsalg, men handlet lidt ind til brunch i morgen, hvor der kommer et par venner og deres 3 børn fra 2-9 år, uha der blir gang i den !

Charlotte sagde ...

Hvor er det dejligt med det juletræstæppe. Skøn historie der ligger bag. :-) Og fint juletræ i har!
Nej, ingen udsalg her. Har nemlig weekendvagt denne weekend, så det er bare på afslapperen, når jeg så er hjemme.
Rigtig god weekend til dig.

Karina Beck sagde ...

Sikke et dejligt minde med det tæppe.
Heller ikke noget udsalg til mig i dag. Er lige kommet ind ad døren fra jul på fyn.
Men jeg håber dog på lidt udsalg i næste uge ; ) : ) Jeg skal i hvert tilfælde forbi Dreampapers igen ; )

Anne Bente sagde ...

åhhh så skøn med sådanne minder, jeg har været på udsalg i dag, dog kun støvler, men håber det bliver til mere:)
ha en rigtig god aften.

Charlie sagde ...

Hej - skønt minde at I alle har haft en finger med i spillet i det juletræstæppe. TAK for en super hyggelig dag/aften/nat eller hvad vi skal kalde det =0).

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Sikke et dejligt minde der ligger bag juletræstæppet.

Jeres træ er så julehyggeligt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...