fredag den 5. december 2008

Miniklokkestrenge

God morgen og glædelig 5. december.

I dag vil jeg gerne vise jer et lille udvalg af nogle små miniklokkestrenge, som jeg har lavet for et par år siden. Faktisk var det en idé min mor fik for mere end 30 år siden. Hun syede - til hver og én i hele vores familie (vi var vel omkring 30 dengang, som holdt 1. juledag sammen).

Efter hendes død var der af og til familiemedlemmer, der spurgte efter en ny/ skulle have sin repareret - og nye familiemedlemmer kom til og syntes de også havde gjort sig fortjent til én :-)
Så efter at været blevet prikket MANGE gange, tog jeg mig sammen og producerede ca.30 nye.

Nu er der et lille "overskudslager"- for der kommer jo fortsat flere til ;-)
De er ca 1½ cm brede og ca. 6 cm lange... så det har været et pillearbejde - men også hyggeligt.
Rigtig god 5. december til jer alle - tak fordi du kom forbi - på gensyn i morgen.

Posted by Picasa

6 kommentarer:

Charlie sagde ...

Og JEG har jo 1 eller 2 af de originale som din mor har lavet. De er SÅ fine og ordet MINI er virkelig rigtigt. Knus

Anne Bente sagde ...

åhhh, hvor er de dog søde, og ja det må være et pilearbjde, men flotte er de.

Gitte sagde ...

Hvor er de søde. Flot stykke håndarbejde. :)De er godt nok små. Men jeg har set sådan en før kan ikke huske hvor.Men dame jeg så havde den siddende på blusen.
Du må forsat ha en dejlig
5.december

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Det var da en rigtig sød familietradition - og de er rigtig fine. Lyder meget små og kære.

Karina Beck sagde ...

Hold da op et pillearbejde. Flot arbejde; )
God weekend til dig.

Betina Olesen sagde ...

Hvor er de bare søde, og så, så forskellige... imponerende..
Det er da den skønneste familietradition jeg længe har hørt om.

Hygge fra Betina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...