søndag den 12. december 2010

JUL 2010 #12


Glædelig 12. december og 3. søndag i advent...
Ak-ja... J. er underdrejet af forkølelse mm. - så hans brunkageprojekt i går blev ikke til noget - ligesom vi har udsat vores "husbyggeri"... når drengene lige har været syge er der jo ikke logik i at invitere dem inden for til en "snothas"...

I dag viser jeg nogle små miniklokkestrenge som jeg har broderet (i frøers mængde)... det var min mor der startede med at lave til vores julemarked i min spejdertid (h... k... det er godt nok lææænge siden)... senere fik alle familiemedlemmer én hver som skulle bæres 1. juledag, hvor hele J.s søster og svoger samledes hele familien til julefrokost i "gamle dage".

For nogle år siden var der flere, der var utilfredse med deres "stand", så jeg lovede at sy nogle nye. Her er et lille overskudslager... for jeg tænkte jo nok, at vores lille familie ville blive større ;o) =0) Størrelsen fremgår af tændstikken, som er en helt alm. lille størrelse... =0)

Jeg har muligvis vist dem før... men det er så det ;o)

Herlig dag ellers... med sol, blå himmel og et spædt lag sne der er drysset over græsset (som igen er blevet synligt)...

Jeg håber du nyder dagen og takker for jeres søde kommentarer. Jeg nyder at sidde og læse dem.
SES... i morgen, hvor det er Luciadag.
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Hvor er de søde og sikke et arbejde!
God søndag til jer.

Heidi sagde ...

SÅ for hunden da, det lyder rigtig øv med sådan en gang snot :( Og ja altid som man mindst har tid

Super flot OG STORT arbejde der har været med at lave så mange - iøvrigt en sjov tradition :)

Rigtig god 3 advent til Jer

Dorit sagde ...

Hvor er de søde og SÅ små... har aldrig hørt om sådan en tradition !! Og kun 1. juledag, hvor højtideligt og "noget særligt" !
Rigtig god bedring til "snothasen" :-))

Annette / aka sagde ...

Ørj, hvor er de små de klokkestrenge. Og den tradition med at bære dem 1. juledag - den har jeg aldrig mødt før. Gad vide om det kun er i jeres familie ??
Men sikke et arbejde at lave sådan en omgang.

Det lyder som om du også var spejder, dengang der var rigtige spejdere til....i sidste årtusinde, altså ! Dengang mødre broderede klokkestrenge, flaconer og løbere til julemarkeder....

God bedring med alle jeres forkølelser.....hvor træls. Og god aften.

lam sagde ...

Sikken nogle skønne klokkestrenge, sådan nogen husker jeg godt fra min barndom ;O)
God bedring til gemalen og Glædelig 3 søndag i advent

Betina Olesen sagde ...

Hvor er de bare nuttede, der har godt nok været gang i finmotorikken... mindes ikke lige at du har vist dem før, men synes da det var hyggeligt at se dem, og hyggeligt med en bette historie til...

Charlie sagde ...

Hej - ja præcis sådan 1 måske to har jeg stadigvæk af dem din mor lavede. HYGGELIGT ikke. God bedring med J - det er da nogle være nisser vi er gift med - sådan at være sløje i december. Jeg har selv siddet ved siden af en der snottede og hostede i undergrunden - og man kan jo ikke holde vejret hele tiden - så jeg hoster HELT vildt meget - men håber jeg nøjes med det. Andet har vi jo IKKE tid til vel??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...