søndag den 19. december 2010

jul 2010 #19


Glædelig 19. december og 4. søndag i advent.
Så lykkedes det... at få hentet juletræ...
Vi kørte til gården Rosendahl i Skibstrup, hvor derbåde er mulighed for at se på og klappe dyr, kigge på fine ting i gårdbutikken og lade sig varme i gårdens lade med varm chokolade, gløgg eller æbleskiver.
Rammerne var helt i orden, som det fremgår af billederne og drengene var i hopla og kom ud at ride på ponyer. Sneen havde lagt endnu et hvidt tæppe hen over landskabet, så der var julestemning både ude og inde... og det var koldt.
Som det ses fik vi træet i hus (det er J. og mig, der er på vej til bilen med træet)... og nåede hjem til håndbolden!!...
Det var jo ikke så sjovt med det resultat... men man må jo erkende at Norges piger spillede overlegent, så træerne vokser stadig ikke ind i himlen...
Det blev for sent at pynte kagehus efter aftensmaden, så drengene fik det samlede hus og pastillerne med hjem - måske når de det med mor en eftermiddag inden jul.
Idag har vi lovet at have Sofie nogle timer, mens mor og far handler julegaver.Ellers er vi snart så tæt på, at programmet er ved at være stramt. =0)
Tak fordi du kiggede her forbi... tak for jeres søde kommentarer, som er så hyggelig læsning.
Hav en dejlig dag... mon det snart er hele DK, der er dækket af sne? - eller er der stadig nogle, der føler sig snydt??
I nat har vi fået endnu et lag... tror snart vi har en halv meter!!
SES - i morgen.
Posted by Picasa

9 kommentarer:

Heidi sagde ...

Skønne billeder - og hvor er drengene dog blevet store :)

Ja her har vi også fået sne - og der sner max. stadig - måske du tager lidt billeder hos Jer, vil da gerne se hvor smukt det er :)

JA - er da ikke forbavset over i er ved at have et stramt program - i er simpelhen nogle enere og gode til at deltage i ALT ;)


Rigtig god 4.søndag i advent

Charlie sagde ...

I år er der ikke det store overskud til at lave et stunt ud af at hente juletræet - så vores kom i hus i går - direkte fra planteskolen på den anden side af vejen. Det kunne både lunger og dårlige ben lige klare. Til gengæld er det stadig planen at vi laver honningkagehus i dag. Jeres billeder viser en superhyggelig dag - nu skal V da passe på at O ikke vokser ham over hovedet!! Knus og god søndag.

Annette / aka sagde ...

Hvor er det altså en fin collage fra en dejlig tur. Lækkert sted i var.
Og tænk at tage sine børnebørn med på sådan en oplevelse. Luxus.
Tilslutter mig Heidi: Ja, I er vist suverene bedsteforældre. Både til den praktisk pasning og til oplevelser.
Melding fra min mand, der lige har ryddet fortorv: Der er kommet 2 cm sne i nat - så nu har vi knap 5 cm. Nydeligt og hvidt, men ingen problemer med sneen.

Har sendt dig en pb på scrapsisters.
God 4. søndag i advent.

Karina Beck sagde ...

Hvor er det bare nogle dejlige billeder af drengene, de ser ud til at hygge sig.
Sådan en tur er guld værd.
I må have en god 4. søndag i advent.

Ditte sagde ...

Lyder som en rigtig dejlig juledag, og billederne røber overflod af jul, dejlige unger og hygge.
Håber du får en dejlig 4. søndag i advent;)
...Og ja, de er alle 4 mine *GG*

Gitte sagde ...

Det lyder og ser ud til at I havde en rigtig dejlig julehyggedag.
Skønne billeder.

Jeg er helt vild med dine små Gnom'er. Jeg synes også det er rigtige små nisser. :)
Det englekor er så enkelt og smukt. Jeg er også rigtig glad for mit lille kor.:)
Du må ha' en rigtig dejlig 4.søndag i advent
Knus

Dorit sagde ...

Rigtig skøn fotoserie af en familie-juleaktivitet ! Og herligt med gæs, kalkun og grisebasser i levende live ! Det må have været en dejlig tur for børnene, også med ridemuligheden.
Du kunne lige lave et minialbum fra jeres juletræsfældningstur 2010 :-)
Vi har ikke så meget sne, det meste regnede væk sidste weekend, og så er der kun kommet 2-3 cm siden, men det har frosset i aftermiddag ned til minus 11 gr., så det er med at gardere sig med hue og vanter.

Cecilie sagde ...

Det er nogle dejlige billeder med røde kinder, sne og juletræer. Det ser faktisk fantastisk hyggeligt ud. Jeg tror måske, at K og jeg var det samme sted for nogle år siden - synes jeg kan genkende døren ;o) Jeps! Jeg løb lige tilbage igennem mine gamle layouts, og det var der vi var - se her: http://1.bp.blogspot.com/_693RV7dfvQY/STkYliLrlxI/AAAAAAAADvo/F_gNU5iUbhk/s1600/julemarked.jpg

Er det ikke meget godt genkendt bare på den sorte dør :o)

Tak for kigget på jeres dejlige dag med familien.

lam sagde ...

Lyder som om I har haft en rigtig hyggelig dag og så det jo næsten lige ved siden af hvor jeg bor nu. Glædelig 4 søndag i advent

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...