torsdag den 23. december 2010

jul 2010 #23


Glædelig Lillejuleaften.
Så er det tæt på, at det hele sker. Jeg har lidt projekter der skal udføres idag, men det er da heldigvis til at overskue (tror jeg) =0)
Idag er det et hjørne af vores juletræstæppe, som min far har tegnet og min mor og jeg broderet for maaaaaange år siden. Jeg har ikke været mere end omkring 7-8 år dengang. Det er broderet med uldgarnsrester i kontursting, og det er altså godt brugt efter alle de år....
Senere idag pynter J juletræ (sådan er det år efter år), jeg skal lave risengrød (vi spiser lidt i aften) og så er det klar til ris a la mande i morgen.
Forhåbentlig når jeg også at lave en træstamme (marcipanbrød) i dag med lidt guf.
Mandlerne er smuttede og rødkålen, brunekagerne (a la Mette Blomsterberg) og trøflerne kom i hus i går.
Så.... jul... kom bare an...
Nyd dagen - vi har fået endnu en dyne sne på 15-20 cm!!! - godt man ikke skal ud at køre idag...
Tak fordi du kom her forbi og tak, hvis du giver dig tid til en kommentar.
SES... i morgen ... hvor det er JULEAFTEN!!

8 kommentarer:

Dorit sagde ...

Hvor skønt at have sådan et gammel juletræstæppe, tænk hvis det kunne fortælle historier fra alle jul'erne !!
Jeg er også klar, bilder mig nærmest ind det er jul i dag, for jeg er ikke kommet på job endnu, der er kommet meget sne i nat og der ligger driver pga blæsevejr... afventer lige en melding fra en kollega, som kan gå på arbejde, om hvordan vejene i Svendborg tager sig ud, de andre dage er der nemlig ikke blevet ryddet sne, så 15-20 cm over på, hmmmm, bedst at holde sig hjemme i dag vist !
Glædelig lillejuleaftensdag !

Cecilie sagde ...

Dorit har ret: tænk om tæppet kunne fortælle sine historier om jul gennem tiderne i din familie. Det kan det vel næsten ;o)

Vi nåede til Sjælland, så langt så godt. I dag bliver vi hos Ks forældre, og så er det planen, at vi skal forsøge at komme videre til min onkel i morgen tidlig og til mine forældre derefter. Lad os se, hvordan det hele spænder af.

Hav en dejlig lillejuleaften.

Karina Beck sagde ...

Fantastisk at dit tæppe holder endnu og flot er det.
Du og familien ønskes en rigtig god jul.
Knus Karina

Annette / aka sagde ...

Dejligt med sådan et gammelt juletræstæppe. (Der er garanteret stearinpletter på det også. Det skal der ligesom være, ikke ? )

Det lyder lidt overskudsagtigt hos jer ! Men dejligt at gå og glæde sig til morgendagen - især når der er styr på det.

I har da fået sne så det klodser derovre. Vi har også fået en del, og det vælter stadig ned. Så måske kan vi snart være med....

Rigtig god lillejuleaftensdag. Vi ses i morgen....

Sivsko sagde ...

Minder kan ingen tage fra os - hvor er det dejligt at du næsten er klar til den store dag. God jul Krammer Heidi

Heidi sagde ...

Ejj hvor skønt et tæppe og ikke mindst tænk det har holdt i alle årene og som der skrives - bedre hvis det kunne fortælle historier ;)

Lyder som om du har styr på det - og mere sne til Jer ak jeg mindes sidste vinter her, men i år er det ok indtil vider :)

Rigtig god lillejuleaften til Jer

Betina Olesen sagde ...

Hvor sjovt at det er din far der har tegnet motivet... tror kun jeg har set nogle syet efter mønster... så dit tæppe er da ekstra unikt...

Dejligt at være på den gode side med tingene... her tager vi det også med ro i sindet...

Charlie sagde ...

Pralemås... sagt på den mest kærlige måde selvfølgelig. Til lykke med at du og J er klar og til lykke med at I ikke skal ud i morgen. Vi glæder os ikke ubetinget til køreturen sydover - men JUL det bliver det selvfølgelig og lige nu lægger jeg sidste hånd på gaveindpakningen mens K laver sin berømte hjemmelavede rødkål klar. Så vi er ved godt mod og nabobørn osv. har fået deres pakker og kort. Knus herfra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...