onsdag den 15. december 2010

jul 2010 # 15


Glædelig 15. december...
Her er han så... VORES gammel-nisse, som har været i familien i mange år. Jeg har vist ham før op til jul, for jeg kan huske, at Charlotte og jeg blev enige om, at vores nisser MÅTTE være i familie...(hun har en, der ligner ham her rigtig meget)...
Han startede sin nissetilværelse i min svigerfars fotoatelier i Lyngby... for RIGTIG mange år siden... og så har vi været så heldige at arve ham... dejligt. Normalt sidder han i entréen og holder øje med hoveddøren... men dér var for mørkt...

Igår gik vi en laaaang tur.... på ISglatte veje... så nu er jeg øm i lår og lægge af at "spænde" for meget... ØV... vi må finde sorte veje idag (hvis vi kan)...
Husbyggeri og juletræshentning er flyttet til på lørdag...!!! -
Drengene skal bage med mormor i dag - så vi blev enige om at fordele fornøjelserne...

Tak fordi du fandt vej her forbi... tak for jeres søde hilsener... elsker at læse dem ... det er bare SÅ hyggeligt...
Hav en dejlig dag og pas på jer selv derude i det spejlblanke isede DK.
SES

Posted by Picasa

9 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Det var da en skøn "Gammel-nisse". Man kan godt se, at han har nogle år på bagen. Dejligt med sådanne ting med historie.

Her er også megakoldt og glat.
Jeg spænder mere i tæerne når det er så glat. I et forsøg på at få et godt "vejgreb". LOL.

Hav en dejlig dag.

Charlotte Ravn sagde ...

Uh det er jo en dæmon!! ;)Skøn nisse, jeg elsker nisser og har en som ligner lidt, han er nu kun 25 år gammel! Han bor altid nederst i mit juletræ, helt inde ved stammen og passer på gaverne!
God gåtur, hvis du kan finde et sted hvor der ikke er så glat!

Anonym sagde ...

Skøn gammel nisse. Sjovt med alt det gamle julepynt.
Desværre gik det lidt for hurtigt med at flytte og forære væk i 2008, så der blev ikke meget tilbage her.
Nå, nu forstår jeg hvorfor jeg var øm i lægge og balder forleden dag, selvfølgelig.
Hav en god bagedag....knus AM

Unknown sagde ...

Kære Margit.
Sådan en havde vi også i mit barndomshjem... og jeg brugte ham som dukkebarn i julen. Havde ham altid under armen, hvorend jeg gik hen... Pudsigt at se hans brødre rundt omkring :o)
Og der var et værre ballade, når jeg i januar skulle aflevere ham tilbage til min mor...med tuderi og hele pivtøjet... for der var SÅ LÆNGE til han kom frem igen :o)

Knus Engel

Charlie sagde ...

Hej du - kunne du høre jeg vinkede da vi kørte forbi i morges på vej hjem fra Helsingør?? K skulle videre på job så vi kunne ikke stoppe - desværre. Så pynter vi kagehus samme dag - vores sker også i weekenden - ved dog ENDNU ikke om det bliver lørdag eller søndag =0)

Karina Beck sagde ...

Jeg kan godt huske ham fra sidste år. Han er bare så sød. Og helt sikkert en der skal passes på.

lam sagde ...

Sikken en skøn gammel nisse, sådan en gad jeg godt have. Glædelig 16 december

Betina Olesen sagde ...

Uha, han sad også altid på min mormors sofa, helt oppe på ryggen... eller var det mon hans bror...
Et dejligt gen-tilbage-blik... hvis der er noget der hedder sådan...

Cecilie sagde ...

Det er hyggeligt at have noget, der følger familien på den måde. Og jeres har en fin fin historie; jeg kan forestille mig, at han er en populær herre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...