mandag den 21. december 2009

21.december


Smuk solnedgang i går eftermiddag og fantastisk vejr til formiddag - årets korteste dag.... vi måtte igen ud i "vejret".
Turens mål blev Louisiana Kunstmuseum, som er byens "stolthed".
Er vejret godt kan vi finde på at gå på Louisiana bare for at nyde den fantastiske udsigt (ligger i gåafstand fra hvor vi bor).
Om sommeren er det hyggeligt at "kigge på folk", mens vi nyder en kop kaffe.
Men idag var vi kun udendørs for at tage fotos... ;o)
Det er fotografen Jacob Holdt der udstiller i øjeblikket. Spændende billeder fra hans mange år i Amerika, og som fortæller om, hvad det vil sige at være et menneske i forhold til et andet menneske, kendt eller ukendt, ven eller fjende. Udstillingen hedder Tro, håb og kærlighed. Rammende titel.
Helt bestemt se-værdig, hvis du kommer forbi.
Da vi ankom til museet var der også skyer på himlen, men vi så en 25 min. film i biografsalen og se så liiiige en smuk himmel vi havde bagefter.

Ellers har julefreden så småt sænket sig over det lille hus. Alle gaver er både købt og pakket.
Juletræet bliver pyntet i morgen. Og så er det mest lidt forberedelser til 2.juledag, der venter. Men det er for tidligt endnu at tage fat på.

Dejligt, at vi måske får lov at beholde sneen juledagene over.
Manden er gået i vin-"marken" for at klippe vinstokkene. Nu har de fået frost, og så er det tid for første beskæring.
Det er køkkenhaven, der er omdannet til vin-"mark", og han laver selv lidt vin (rød- og rosé-/hvidvin).
Kan I alle have en dejlig 21. december. Fra i morgen går dagene den anden vej :o) (jubiiii)

Jeg nyder at være på blogrundfart og få idéer og inspiration.
Tak for besøget på min blog - og for jeres søde kommentarer... de betyder meget for mig.
SES

Posted by Picasa

5 kommentarer:

Gitte sagde ...

Smukke smukke vinter billeder. Ja sikke en himmel og udsigt.Jeg håber også at jeg når ned til stranden inden sneen er væk igen.
Den udstilling ville jeg rigtig gerne se, han billeder er helt fantastiske. Det er historien bag billederne også. Meget fasinerende at høre om de menneske skæbner han mødte på sin tur gennem USA.:)
Du må forsat ha' en dejlig
21.december aften

Anne Bente sagde ...

ejjjjjj så smukke smukke billeder.

Charlie sagde ...

Skønne vinterfotos fra en frisk tur kan jeg forestille mig - for turen fra bilen til kontoret rev da godt i næsebor og ører i morges.

Charlotte Ravn sagde ...

Sikke nogle skønne vinterbilleder du har taget. Jeg har også set Jacob Holdts billeder, han er eminent til at fange stemningen med sit kamera.
Jeg glæder mig også over, at vi nu går lysere tider i møde. inden vi får set os om, kan vi smide strømperne igen :)
Glædelig jul.

Charlotte sagde ...

Louisiana har nemlig en smuk beliggenhed. Desværre har jeg ikke været der så ofte som jeg gerne ville. Smukke billeder du har taget.
Arj hvor spændende, at din mand dyrker egen vin.
Jeg sammensætter gaven til dig i dag, som du vandt ovre hos mig. Jeg skal nok lige give et pip fra mig når den sendes afsted.
Håber du får en dejlig dag. :0)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...