tirsdag den 8. december 2009

8.december


Her i huset har vi en meget gammel nissefar. Helt præcis hvor gammel den er, ved vi ikke, men J. er bekendt med den fra sin barndom.
Hans far var fotograf på Lyngby Hovedgade i 57 år (1928 - 1985) og så lang tid J. kan huske tilbage, boede denne nisse i atelieet hvert år til jul. Da hans far solgte forretningen (76 år gammel) er nissefar pakket ned i en kasse og først, da vi er flyttet hertil i 1989, er den dukket op og har set dagens lys igen. Nu vogter han ved vores indgangsdør fra 1. søndag i advent (og han må IKKE leges med...) :o)
Faktisk har vi også den abe hans far brugte til at lave "sjov" med, når han skulle have børnene til at smile. Den kommer på besøg på bloggen en anden dag.

Og til Charlotte... er du ikke enig i, at de må være beslægtede... din og vores nisse?? ;o)

Øøiijjj... den blå himmel var hurtig væk i går, så traveturen blev ikke så lang. Tågen væltede jo ind over kysten !! =0)
Men idag er det blevet til en times rask travetur langs vandet... (selvom himlen er "blandet"...)

Hav en rigtig dejlig 8. december (GISP... synes det går stærkt!!!) tak for besøget og jeres kommentarer...
Det er altså en hyggelig tradition at blogge hver dag i december... SES :o)
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Charlotte sagde ...

JO! Tror din nisse må være en fætter til min nisse. :0) Og min nisse må der HELLER IKKE leges med. Han skal sidde i fred og udstråle julestemning.
Hyggeligt at læse din beretning om J's far og hans nisse. :0)
Rigtig god 8. december til dig.

Karina Beck sagde ...

Sød gammel nisse.
Kan godt huske dem fra forretningerne. Min far havde også en i sin, men den har min bror arvet.

Heidi sagde ...

Hvor er den en skøn gammel nisse - kunne være sjovt at finde ud af hvornår den mon er fra ca. ;o)

Jeg syntes også tiden går alt alt for hurtigt, og kan kun give dig ret i det er super hyggeligt med det bloggeri hver dag ;o)

Cecilie @ ancema.dk sagde ...

Endnu en hyggelig historie om en gammel hyggelig nissefyr. Det er dejligt med alle traditionerne, og det er så hyggeligt at få del i dine forberedelser.

Dorit sagde ...

Skønt med den gamle nissefar, kan godt forstå han ikke vil lege mere !
Ja, jeg kan heller ikke forstå, hvor dagene blir af...

Charlie sagde ...

Hej ven - tak for brevet - liiige hvad jeg trængte til. Skøn gammel nisse du bor sammen med... =0) og hils den anden .... fra mig og K.

Gitte sagde ...

En skøn gammel nisse. Jeg har også sådan en. Jeg fik den af min overbo da hun ikke har nogen børn hun kunne give den til. Hun har haft den fra helt lille, hun er født i 28 :) Den ligner lidt din, måske de også er i familie. ;o)
Du må ha' en skøn 8.decemberaften.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...